PID og SSR (trenger hjelp)

Hei, jeg driver og planlegger et herms system der jeg ønsker og bruke PID controller. ønsker og kunne programmere PID. Ønsker og å bruke 230v til alt. noen som kan fortelle meg hvilke SSR jeg kan bruke og eventuelle PID?

har sett på denne SSR, kan det være noe. Skal til informasjon styre et 3000W varmeelement:
http://www.ebay.com/itm/25A-AA-Soli...V-Heat-Sink-/231497118395?hash=item35e64db2bb

Har også sett på en PID, ser denne OK ut?
http://www.auberins.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=4

Setter pris på kombinasjoner som kan brukes.
 
Jeg ønsker og stegmeske, samt jeg ønsker og regulere temperatur i kokekar. Tenker derfor og bruke to PID. Pumpen er 230V.
Har prøvd meg på et skjema, kan jeg koble det opp slik? Har satt inn en bryter slik at jeg kan skru av varmeelementet, grunnet begrensing på kursen (16A).

* Hvis jeg ønsker 230V som spenningsforsyning på PID, kan jeg da bruke denne?
http://www.auberins.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=106

* Og hvilken SSR ville du anbefalt til dette formålet, skal styre et 3000W varmeelement
 

Vedlegg

  • skjema.png
    skjema.png
    191,5 KB · Sett: 59
Ønsker og programmere steg ja, Men fungerer oppkoblingen slik skjema viser? og hvilken SSR ville du brukt?
 
PIDen har 12v DCV ut.. SSRen du fant trenger min. 80v. AC.styrestrøm

Finn en SSR merket
25A /250V
3-32V DC Input
24-380VAC Output

Kjøleribbe bestiller du utenom vist den ikke følger med..
 
Husk kjøleribbe

1,2,3,4 Ja..

Du må sette at du har PT100 føler i PIDen og kjøre kalibrering av PIDen..alt dette finner du i brukermanualen til PIDen.
 
Skjemaet ditt er ikke rett. SSR skal være som en lysbryter i serie med den ene strømførende lederen til varmeelement. Bryter for manuell på og av paser best på styrestrømmen. Sjekk ut kjema som @msevland har laget.
 
Finner ikke skjema, men skjønner ikke helt hva du mener. Man kobler vel begge ledningene fra PID til SSR, og så videre til varmeelementet? SSR gir vel kun spenning ut om temperaturen er under ønsket verdi?
Bryteren jeg har satt inn er kun for å ikke sende spenning til varmeelementet hvis jeg ikke ønsker og bruke det. Dette på grunn av begrensinger på kursen jeg har. (16A).
 
Planen min er og lage et herms bryggeri hvor jeg bruker den ene tanken til oppvarming av vann, når vannet er rett temperatur så fraktes det over til mesketanken. Her vil jeg sirkulere gjennom en ekstern herms hvor jeg har varmeelement som styrer stegene i mesken. Når dette er ferdig, transporteres vørteren over til kokekaret (som også ble brukt til oppvarming av vann), her vil jeg også sirkulere gjennom hermsen. Ønsker og bruke samme varmeelement, men har eget PT100 eleement i hver tank. slik at jeg bruker to PID til styring.

Legger ved skjema av slik jeg har forstått at oppsettet kan tegnes. setter pris på rettelser (helst skjema) slik at jeg eventuellt kan endre på skjemaet mitt.
 

Vedlegg

  • test.png
    test.png
    63,7 KB · Sett: 34
Feil pid. Du vil ha syl-3252, som er laget for ssr og som auber selv anbefaler for ølbrygging. I manualen til piden ligger det et koblingsskjema som jeg brukte da jeg koblet min. Følg det, ikke skjema for andre merker.
Bestiller du kjøleribbe fra samme sted, følger det med kjølepasta.
Min pakke var merket vareprøver, og snek seg inn i landet uten toll og mva.
 
Feil pid. Du vil ha syl-3252, som er laget for ssr og som auber selv anbefaler for ølbrygging. I manualen til piden ligger det et koblingsskjema som jeg brukte da jeg koblet min. Følg det, ikke skjema for andre merker.
Bestiller du kjøleribbe fra samme sted, følger det med kjølepasta.
Min pakke var merket vareprøver, og snek seg inn i landet uten toll og mva.


Jeg prøvde og søke etter denne på siden til auber, men fant den ikke. Lyst å sende meg link av PID og SSR som du har brukt?
 
Du kan fint bruke den du har satt opp.den kan brukes som relee utgang eller SSR utgang på 8 volt.. Dette velges inne på PIDen..
 
Litt forvirret nå. Noen som har lyst og anledning til og skissere opp skjema fort for meg? Legger ved bilde av systemet slik jeg har tenkt det.
Og hvis noen har anbefalinger på hvilken PID og SSR som er bra for systemet og som passer sammen, så setter jeg pris på link.
 

Vedlegg

  • prosesskjema.png
    prosesskjema.png
    360,4 KB · Sett: 46
Tilbake
Topp