Pitche dagen etter?

Hei!

Lite spørsmål, idag sliter jeg litt med å nedkjøle med spiralen, så da er planen bare å la den kjøleseg ned av seg selv. Kanskje pitche gjæren i morgen? er det greit eller er det et stort fyfy, så lenge alt er reint og pent og gjærlåsen står i?

Takk :)
 
Hei!

Lite spørsmål, idag sliter jeg litt med å nedkjøle med spiralen, så da er planen bare å la den kjøleseg ned av seg selv. Kanskje pitche gjæren i morgen? er det greit eller er det et stort fyfy, så lenge alt er reint og pent og gjærlåsen står i?

Takk :)
Vi måtte gjøre det samme sist, av omtrent samme grunn, og det gikk fint. :)
 
Bare hyggelig. Tipper det går fint. Som @Miguel (tror jeg) sa til meg kan det bli litt bitrere enn planlagt siden humla blir liggende lenger i varm vørter.
Den har jeg ikke tenkt på, greit å vite.
Lurer på om australere liker av og til å overføre ferdigkokt vørter til gjæringskar, og la det kjøle seg selv over natten før de pitcher dagen etterpå når temp er gudd. Stort sett burde det ikke være noe problem.
 
Den har jeg ikke tenkt på, greit å vite.
Lurer på om australere liker av og til å overføre ferdigkokt vørter til gjæringskar, og la det kjøle seg selv over natten før de pitcher dagen etterpå når temp er gudd. Stort sett burde det ikke være noe problem.

Teorien sier at det der gir deg DMS, så du skulle få øl ala nyåpna maisboks. Men åpenbart gjør jo folk ikke det. Jeg tror jo ikke teorien - som vel er solid empirisk underbygd - er feil, så hvorfor blir ikke ølet merkbart preget likevel?

Det der er en av de tingene.
 
Tilbake
Topp