Podcast om ølbrygging

Anbefaler også Brad Smith sine podcasts.

https://itunes.apple.com/us/podcast/beersmith-home-brewing/id398500515
 
Brewing TV fra Northern Brewer er strålende, MEN dette gjelder kun historisek episoder som Dawson og Keeler har produsert , etter min ringe mening.
De har sluttet i NB nå men kan følges på respektive blogger, særlig er Dawson aktiv med fine snutter om øl, mat og brygging.

Stikker fortsatt innom arkivet og ser høydepunkter fra de gamle episodene der det brygges og prates ..
 
Sitat fra: Kjetil S på ons 11 apr 2012, 19:51:43
Og nå (mp3): en viss Kim Üdland snakker på Basic Brewing om über-IPA med 1 kg humle på 20 liter øl. Høres kjent ut.

Edit: Forresten en interessant podcast om humle og IBU.


Hehe. Ikke "Üdland" men "Üüüdland". Et meget interessant program.

Spør meg selv følgende...det de sier i programmet om humleoljer og sedimentering ved lagring.. bør man da ta opp en RIS eller Imperial IPA osv og riste de godt før de går til kjøling???
for å få løsnet på de oljene...dette må testes ..en flaske ristes, en kjøles kun ned..
 
Garentowicz skrev:
Brewing TV fra Northern Brewer er strålende, MEN dette gjelder kun historisek episoder som Dawson og Keeler har produsert , etter min ringe mening.
De har sluttet i NB nå men kan følges på respektive blogger, særlig er Dawson aktiv med fine snutter om øl, mat og brygging.

Det er vel Chip Walton du mener. chopandbrew.com.  Dawson er ikke så fryktelig aktiv med sin blogg. Men han brygger og står i som før  :)
 
Liker godt Dawson. Har en lun form for humor og virker (i alle fall for meg) som kunnskapsrik. Både på brygging og bryggerelatert historie.

All for brew, brew for all.
 
Har hørt sporadisk på Basic Brewing Radio etter at jeg starta å brygge i fjor. I vår begynte jeg å sykle til/fra jobb (ca 45min) for å jobbe med den truende ølvommen, og da har jeg jobbet med gjennom backlogen fra 2005. Fantastisk podcast, varmt anbefalt. Faglig sterkt, masse "kjendiser" som får god tid til å prate, eksperimenter, vektede diskusjoner og litt tørr humor uten at det blir for useriøst.
 
Brewing Network har flere, Brew Strong, Brewing with Style og Sour Hour. The Beerists er gøy, men er om smaking, ikke brygging.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Beer O'Clock show er stort sett smaking, men de har hjemmebryggerspesial innimellom. De første episodene var litt tynne, men det har blitt bedre etter hvert. Også er det jo fint at man kan høre noe ølrelatert i RP! :)
 
Kanskje litt rart spørsmål. Jeg har akkurat begynt å høre på Beersmith podcasts, og der er det mange interessante temaer med gode navn i bransjen. Men, jeg måtte kutte en podcast med Randy Mosher, og nå er jeg i ferd med å trykke stopp på en med Michael Tonsmeire. De er for intense, nesten så de føler de har alt for dårlig tid og at lytterne er døve. Masete å høre på.

Noen som har hørt mye på disse to? Er de alltid sånn? Jeg synes det er kjedelig å stoppe midt i, så vil helst unngå å starte å høre på casts jeg sannsynligvis ikke kommer til å fullføre.
 
Disclaimer: Jeg plukker lett opp ting å irritere seg over i podcaster, så ting jeg misliker er ikke nødvendigvis galt for andre.

@Miguel Vet ikke om det er samme podcast, men jeg har et sensitivt øre og dårlig tålmodighet, og måten verten i BeerSmith Home and Beer Brewing Podcast komprimerer lyden (evt. mikrofonen han bruker) gjør at jeg ikke klarer å høre på den. Den kraftig komprimerte lyden, med overdrevet bunn, samt den oppramsende måten å snakke på, buldrer så hardt i ørene mine at jeg ikke klarer å fokusere på annet. Denne kombinasjonen av øre og tålmodighet gjorde også at jeg sluttet å høre på Vestkast, da den "humoristiske" intro-/interludemelodi gjør meg rasende. Ser ut som de/han har slutta uansett (siste episode 6. November 2017). Men jeg er veldig sær på det da....

Et podcast-tips fra meg: Brülosophy startet for halvannet år siden med "The Brülosophy Podcast", der de tar for seg noen av "exBeeriment" de har gjennomført og snakker løst om metode og resultat, samt at de har jevnlige "Brü & A" hvor de tar for seg spørsmål som har blitt sendt inn. Det er en informativ podcast, men den kan til tider bli litt vel jovial, så som regel kan du hoppe over de første 10 minuttene, med mindre du er interessert i hvordan været var i Portland da de spilte inn episoden. Enkelte ganger mistenker jeg også at de har et manuskript de leser fra, selv om de prøver å være kameratslige i tonen, og det er noe jeg ikke klarer å ignorere når jeg først legger merke til det.

Det kan hende jeg er paranoid, men en ting jeg la merke til da jeg begynte å høre på denne podcasten, som jeg ikke har plukket opp når jeg har lest bloggen, er at fokuset deres ikke nødvendigvis handler om å teste en hypotese fra et nøytralt ståsted, men at de først og fremst jobber for at en variabel skal motbevises.
 
Tilbake
Topp