Pris på 0,5l brune ølflasker

tenker jeg kjøper inn munkholm til 5 kroner flaska. bakdelen er selvsagt at jeg da har mye kjedelig øl.

billigere enn det tror jeg ikke Jeg får det.
 
M.H.S skrev:
tenker jeg kjøper inn munkholm til 5 kroner flaska. bakdelen er selvsagt at jeg da har mye kjedelig øl.
billigere enn det tror jeg ikke Jeg får det.

Rimeligere å kjøpe noen kasser med tomflasker. Legg dem i klorblanding natten over før du vasker og skyller godt.
På butikken plukker du bort de som ser verst ut (greit å ha med lommelykt å "gjennomlyse" litt)
 
Kjøp av tomflasker på matbutikk funker aldeles utmerket, ja. Vi hadde produsert litt vel mye før jul, og var plutselig i beit for tomflasker, så vi snakka med eieren av den lokale rema-butikken, og fikk lov til å plukke i flasker selv og kun betale for panten. Vi gikk for de grønne grans-flaskene, da vi synes disse ser bedre ut enn de små, brune ;)

For å rengjøre dem skylte jeg av alle først, hadde dem i en stor vaskebalje (fikk plass til ca 50 flasker om gangen i den), fylte opp med varmt vann, tilsatte en god slump kaustisk soda, lot ligge i en halvtimes tid. Så var det bare å pelle av etikettene, gnu litt utvendig for å få vekk de siste limrestene, og så skylle dem grundig inn- og utvendig.
 

Vedlegg

  • flaskevask.jpg
    flaskevask.jpg
    92,1 KB · Sett: 1.023
Hvorfor vil du kjøpe de me innhold? du må fortsatt betale panten pluss at du sitter igjen med store mengder trist øl som du har betalt 15,- literen for.
Har til nå hentet ut 10-15 kasser med pant fra lokale matbutikker uten problemer.
 
Har masse 0,5 Nøgne Ø flasker jeg tenker å kvitte meg on the cheap on noen er interesserte.

Flaskere framstår som uvaskede med etikett, i esker.
 
Odland skrev:
Har masse 0,5 Nøgne Ø flasker jeg tenker å kvitte meg on the cheap on noen er interesserte.

Flaskere framstår som uvaskede med etikett, i esker.
Har du fremdeles noen av disse flaskene?
 
Tilbake
Topp