Problemer med hevert

Hei!

Jeg har en hevert fra europris, og har noen problemer med den.
Når jeg tapper kan jeg se at det dannes en luftboble som blir større og større, helt til det er så mye luft i slangen at strømmen stopper. Noen ganger kan det renne 10 liter før dette skjer, andre ganger 1 liter. Veldig irriterende!
Er dette brukerfeil eller dårlig kvalitet på hevert? Noen som har erfaringer?
Er det skummet fra ølet som lager luftboblen, eller kan det være at heverten ikke er tett?
Dette er sikkert ikke optimalt, med tanke på at mye oksygen kommer i kontakt med ølet...  :jaha:
 
Er det en "blank" hevert? isåfall har jeg hatt samme problem. den lakk i overgangen fra "stangen" til slangen og sugde inn luft.
Kjøpte en med lilla slange , mye bedre.......
 
yngve skrev:
Er det en "blank" hevert? isåfall har jeg hatt samme problem. den lakk i overgangen fra "stangen" til slangen og sugde inn luft.
Kjøpte en med lilla slange , mye bedre.......

Takk for kjapt svar!
Det er en blank hevert, ja. Er ifra "stangen" til slangen boblen dannes til meg og, så mulig jeg bare må invistere i ny hevert.
Selges hevert med lilla slange også på europris?
 
vvvvv skrev:
yngve skrev:
Er det en "blank" hevert? isåfall har jeg hatt samme problem. den lakk i overgangen fra "stangen" til slangen og sugde inn luft.
Kjøpte en med lilla slange , mye bedre.......

Takk for kjapt svar!
Det er en blank hevert, ja. Er ifra "stangen" til slangen boblen dannes til meg og, så mulig jeg bare må invistere i ny hevert.
Selges hevert med lilla slange også på Europris?

Hvis du likevel skal ha ny hevert så er det vel å anbefale en av de pumpehevertene de har på bruggesjapper. Ryker den neste europrisheverten og så har du spart inn den førtilappen en slik koster ekstra.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
vvvvv skrev:
yngve skrev:
Er det en "blank" hevert? isåfall har jeg hatt samme problem. den lakk i overgangen fra "stangen" til slangen og sugde inn luft.
Kjøpte en med lilla slange , mye bedre.......

Takk for kjapt svar!
Det er en blank hevert, ja. Er ifra "stangen" til slangen boblen dannes til meg og, så mulig jeg bare må invistere i ny hevert.
Selges hevert med lilla slange også på Europris?

jepp
 
Miguel skrev:
vvvvv skrev:
yngve skrev:
Er det en "blank" hevert? isåfall har jeg hatt samme problem. den lakk i overgangen fra "stangen" til slangen og sugde inn luft.
Kjøpte en med lilla slange , mye bedre.......

Takk for kjapt svar!
Det er en blank hevert, ja. Er ifra "stangen" til slangen boblen dannes til meg og, så mulig jeg bare må invistere i ny hevert.
Selges hevert med lilla slange også på Europris?

Hvis du likevel skal ha ny hevert så er det vel å anbefale en av de pumpehevertene de har på bruggesjapper. Ryker den neste europrisheverten og så har du spart inn den førtilappen en slik koster ekstra.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Om du ikke trenger heverten med en gang er jeg hundre prosent enig. mye lettere å desinfisere er de og. Bare pump starsan gjenom den...
 
Mulig det blir å invistere i en skikkelig hevert, da.  :)

Hvor mye skade tror dere ølet har tatt av denne heverten? Det skal sies at det ble mye skum og bobler underveis, og det gikk sakte.
 
Hadde samme problem og løste det med et par strips i overgangen/skjøten, ble tett og boblene er borte.
 
Tilbake
Topp