Problemer med manometer fra KegKits.com

Manometer med rød pil går i "bånn" uansett hva jeg gjør. Det virker som det har "hengt" seg opp i åpen stilling. Noen som har vært borti dette problemet?
 

Vedlegg

  • manometer.jpg
    920,6 KB · Sett: 226
Ser at de som ikke er i bruk, de går opp etterhvert, men i papiret som fulgte med, så sto det at du måtte lufte engang i måneden ellernoe (gjør ikke det så ofte dog), dvs, løfte de røde flappene ved manometeret, da ramler de ned igjen.
 
Knut1 skrev:
Manometer med rød pil går i "bånn" uansett hva jeg gjør. Det virker som det har "hengt" seg opp i åpen stilling. Noen som har vært borti dette problemet?

For meg ser det ut som at viseren står på fullt, og ikke bånn. Viseren i manometer 4 fra venstre hviler på en støtte i bånn. Prøv å lufte som det ble nevnt. Du kan også skru av glasset, kjenne om nåla henger fast og eventuelt hjelpe den til 0 når du ikke har trykk på.

Edit: skjønner, bånn som i full guff, og ikke som i bunn.
 
Vanskelig å si ut fra bildet, men ser ut som det er noe gul gugge i manometeret på baksiden av pilen, kan det være årsaken ?
 
Enten er manometer eller regulator defekt. Prøv å bytte om to av manometrene for å lokalisere feilen. Er feilen på manometer må det byttes, ligger feilen på regulatoren kan det muligens fikses med service på regulatoren.
 
Fikk følgende svar fra KegKits.com, og jeg vil prøve å reparere den selv:

The problem will be the regulating element inside and I have no problem sending you a replacement if you don’t mind changing it out. Let me know if you want to do this yourself so I can send the parts out tonight.



Here’s how:



Unscrew the bonnet assembly (the entire black part) from the regulator body.

Remove the balance spring, cap (small metal disk), diaphram (rubber disk) and metal washer – remember the order for reassembly.

Inside the center you will see a small screw in part along with a tiny O-ring – these are the parts that need to be replaced.



If you would rather not repair it yourself then you will need to ship the regulator back. The regulator assembly is covered under warranty but he shipping is not. But I am fair with shipping – if you ship the regulator to me I’ll cover the cost back to you – we both lose some money.



Thanks, Tom Hargrave

www.stir-plate.com

www.towercooler.com

www.kegkits.com
 
Tilbake
Topp