Prosjekt portabelt mac tappetårn

Heisann.
Jeg har fått tak i en brukt powermac G5, ikke intel, og den ondskapsfulle planen er å konvertere den til et tappetårn.
Tenkte jeg skulle lage en liten bryggetråd for tappetårnet.
I min stue kommer denne til å stå oppå et kjøleskap, men tårnet skal også være lett å ta med seg.
De siste delene kom med ekspress leveranse fra petite idag så nå skal det kjempes for å kanskje få prøvd den ut i kanonhallen på lørdag :biersmile:
Den store drømmen er å beholde en fungerende mac som kan brukes til, vel, vet ikke helt.
Men en liten plan er å montere små skjermer som kan vise etiketter.

Planen var å fjerne harddiskene, cd-rom spilleren og viften imellom dem. cd-leseren gikk smertefritt å fjerne med så begynte  domino brikkene plassert av >:D selv å falle. For å få ut harddisk holderen måtte hovedkortet ut, og får å få hovedkortet ut måtte ALT ut. Etter mye slit og liten plass, kom tilslutt innmaten ut. Men arbeidet er ikke ferdig der. For å få ut den siste viften må jeg også demontere hele kabinettet. Dette har jeg ikke umbraco-nøkkel for så får se hvordan jeg skal få fikset det. Men men, mye gjort. Mye gjenstår.

Må gjøres:
- Maskinere nippelen som festes bakpå shank. Bestilte shank fra Amerika, men glemte bolten som festes med nippel bakpå. Heldigvis hadde petite dette inne og leverte over natten. Takk! Dessverre passer ikke nippelen i gjennomgangen for ølet så dette må utvides.
-Borre deksel for montering av shank.
-Legge opp øl slanger
-Remontere macen så den fungere. Spent på om dette lar seg gjøre ettersom det ble litt røff behandling under demontering
-Vask og fin puss.
 

Vedlegg

  • IMG_1066.JPG
    839 KB · Sett: 878
  • IMG_1084.JPG
    IMG_1084.JPG
    2 MB · Sett: 894
  • IMG_1078.JPG
    1,9 MB · Sett: 911
  • IMG_1082.JPG
    1,5 MB · Sett: 897
  • IMG_1069.JPG
    IMG_1069.JPG
    796,7 KB · Sett: 891
  • IMG_1068.JPG
    IMG_1068.JPG
    806,4 KB · Sett: 886
en Mac med tappekraner :skitbra: hva skal du ha på den, porter og photoshop? :) eller Mac(k) øl? Blir det vannkjøling av prosessor og øl? Bruk cd-romen som øl holder. Gleder meg til å se hvordan dette prosjektet utarter seg  ;D
 
Dritkult prosjekt!

Tror jeg ville varmeisolert i toppen for å holde øl kaldt :)
 
Ville også satset på kjøling av en eller annen type. Det finnes jo mye vannkjøling til datamaskiner. :)

Ellers et lite tips: Disse shanksene går fint an å sage slik de blir kortere, dersom det skulle bli trangt om plass inne i kabinettet. Jeg gjorde dette og brukte fil for å gjøre overflaten noenlunde flat, uten at det noensinne lakk derfra.
 
Hei igjen og takk for alle tilbake meldingene. Isolering av toppen er noe jeg kommer til å gjøre, men spørs hva jeg får tid til før Nm. Det viktigste er ihvertfall at nå er jeg nesten klar for å få ut øl:D Mangler bare en slange som kan brukes til øl også er vi igang, og hvordan jeg skal holde ølet kaldt under NM er også et lite spørsmål. Er dette et problem? hva er den vanligste løsningen? Dette prosjektet har tatt endel timer, men jeg føler at målet blir verdt det.

Har nå demontert alle komponenter og remontert uten ut cd-rom, øvre vifte og hdd-bay. Hull for hsnak er borret, og shank og kraner montert. Nippelen til kran->ølslange er frest av tuppen så den passe på shanken. Håper jeg for test kjørt anlegget ikveld og alt er klart til imorgen, men macen fungerer ihvertfall så det er et godt tegn. :skitbra:

Kjørte en test i går med macen i drift og kan ikke si at det utviklet seg betydelig varme bak shankene. Men dette må undersøkes mer.
 

Vedlegg

  • IMG_1096.JPG
    1,9 MB · Sett: 642
  • IMG_1109.JPG
    1,6 MB · Sett: 646
  • IMG_1110.JPG
    1,7 MB · Sett: 636
  • IMG_1113.JPG
    1,9 MB · Sett: 633
Ûbercoolt!!!

Vi skulle jo slått oss sammen - skulle hatt bildet ditt fra Ryōan-ji i bakgrunnen når jeg servérer min Nigori Delight.....  Vel - du får smake mitt øl og jeg skal glede meg over det usedvanlig kreative tappetårnet ditt.

Sees på NM!

MM
 
Nå trenger du bare et flowmeter på ølslangene koblet til mac'en og et program som kan fortelle deg hvor mye du serverer og hvor mye som er igjen i fatene  :idea:
 
RasKa skrev:
Nå trenger du bare et flowmeter på ølslangene koblet til mac'en og et program som kan fortelle deg hvor mye du serverer og hvor mye som er igjen i fatene  :idea:

Det må bli V2.0. Drømmen er et system med en variant av kebot.org +4" lcd skjermer over eller under kranene for labels. Men det blir et langtidsprosjekt  :biersmile:
 
Chriselv skrev:
Aiai, endelig noen som har funnet noe nyttig en Mac kan brukes til ;D

LOL Skulle akkurat til å si det samme!! bra jeg leste gjennom kommentarene først  :ilike:
 
Tilbake
Topp