PT100 Sestos D1S - Litt problemer

Har fått på plass min PID nå, men den vil ikke stabilisere seg på satt temperatur. Den går av og på hele tiden. Sakte men sikkert legger den seg 1-2 grader over satt temperatur.
Hvorfor skjer dette? Trodde de skulle kutte når tempen ble korrekt.

Har testet på flere forskjellige temperaturer, men alltid 1-2 grader over.

Nei. Hvordan gjør jeg det? Fikk bare en manual på Kinesisk og en på engelsk som var oversatt i Google :-(

Satt den nå. Den står og blinker AT-60 i display. Så driver den å justerer opp og ned. Alt fra 59.5 til 61.5
Skal jeg bare la den stå slik en stund? Eller noe annet jeg skal gjøre..

Frodejo skrev:
Satt den nå. Den står og blinker AT-60 i display. Så driver den å justerer opp og ned. Alt fra 59.5 til 61.5
Skal jeg bare la den stå slik en stund? Eller noe annet jeg skal gjøre..

RDWHAHB ;) Den prøver å finne de mest passende koeffisientene for P, I og D. Så vidt jeg husker så slutter den å blinke når den er ferdig med tuningen.

Igjen takk... Funker som bare det  ;D

+/- 0.2 stabilt. Dette var moro. Litt greiere enn gass vi har kjørt på tidligere.

Nå har det dukket opp en liten sak her.
Når jeg nå starter pumpe under oppvarming så i løpet av 1 sec så er temp plutselig 5 grader lavere. Slår jeg av pumpen går den rett tilbake til normal.
Kjører jeg pumpe på batteri, eller tar PT100 ut av karet, så skjer det ingen ting. Da er alt som normalt igjen.

PID og 12 trafo kjører på samme 220. Kan det ha noen sammenheng? Skjønner ikke noe her nå...

Strømmen burde ikke ha noe å si.
Hvor har du temp sensoren? Vann blander seg veldig dårlig av seg selv, så kan det være at det blander seg når du får på pumpen og du får jevn men lavere temp i kjelen og rundt temp sensor?

Sensoren ligger i vannet, men det er ikke tempen den reagerer på. Den kan stå og sirkulere i lang tid, så skrur jeg av pumpen. Så går den rett opp i temp. Jeg skal filme det så en kan se. Skal legge ut en snutt her om litt...

Her er en liten snutt. Ikke så høy temp i karet nå, men som en kan se i filmen oppfører den seg rart.
http://www.youtube.com/watch?v=Y6NqhwOiXu0

Får bare opp "this video is private"

Hmmm.... Kan det være forstyrrelser? Ligger kabelen til sensor i nærheten av pumpe eller strømkabel? Den kan kanskje være at den trafoen du bruker til pumpen støyer på nettet. Kan du f.eks prøve med en annen trafo og holde ledningene langt unna hverandre

Fikset. Nå er den på nett. I denne videoen er det også 75 liter vann i karet.

Ja det er det jeg lurer på, men nå har jeg åpnet skapet og sensor ledninger ligger 5-10 cm unna alt av 220 og 12v

Frodejo skrev:
Fikset. Nå er den på nett. I denne videoen er det også 75 liter vann i karet.

Ja det er det jeg lurer på, men nå har jeg åpnet skapet og sensor ledninger ligger 5-10 cm unna alt av 220 og 12v

Er det K-type sensor du bruker? Disse er følsomme på støy....  Tror jeg ville prøvd meg fram litt med en annen trafo, og større avstander. Hvis du har en switch mode trafo til pumpen så kan de støye noe helt vanvittig.

Tilbake
Topp