• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Pumpe til herms Ø.K

Prøver meg her før jeg handler fra bayen. Noen som har en grei og stillegående pumpe til herms? Fortrinsvis iwaki
 
Jeg bruker en Iwaki MD20 til alt ifm bryggingen. Inkludert sirkulasjon i HERMS.
Den går mye stillere enn March, og har surra og gått i flere år. Kjører full åpning ved temperaturøkninger, ellers struper jeg den til ca halv flow.
Gir også grei runddans ved whirlpool i kokekjelen.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    744,4 KB · Sett: 540
Ser knall ut det. Har fått pris på sprell ny iwaki MD-15 med garanti i norge, men 2000 + frakt og moms synes jeg var dyrt? Eller? Iwaki har jeg forstått er meget stillegående.

Det er ikke noe problem å strupe heller? Vil dt kunne bli noe problemer med at motoren drar tung etc?
 
2000 var dyrt ja. Jeg var heldig og fikk kjøpt min brukt for 1000.
Var det en her på forumet som nettopp hadde funnet en kinautgave til en grei pris?

Struping av flow går helt greit. Min har nok levd 80% av sitt liv bak en halvveis lukket kuleventil.
 
Ketil skrev:
2000 var dyrt ja. Jeg var heldig og fikk kjøpt min brukt for 1000.
Var det en her på forumet som nettopp hadde funnet en kinautgave til en grei pris?

Struping av flow går helt greit. Min har nok levd 80% av sitt liv bak en halvveis lukket kuleventil.

Jeg får kikke litt på ebay tror jeg. Hvordan gjør du ved rens av systemmet? Jeg ser du har noen geniale snap koblinger av en eller annen slag? Må du ta pumpehuset fra hverandre for rens eller holder det å kjøre en rens med noe?
 
Jeg kjører bare masse varmt vann gjennom alle åpninger etter brygging. Har åpnet pumpehuset et par ganger, men der er det ingenting annet enn litt brun misfarging fra vørter.
Jeg kjører pumpa noen minutter når det er 15 min igjen av kokinga. Det får holde med desinfisering av pumpe og slanger før whirlpool under kjøling.
Har endel forskjellige hurtigkoblinger. Noen fulgte med bryggeriet når jeg kjøpte det, noen er fra Bryggmaker, noen fra MoreBrew, og de siste fra Gryphon Brewing som jeg fikk HERMS coil fra. Synd det ikke er noen fra Kina som selger dette billigere, for rimelige er dem ikke.
Sjekk disse:

http://www.aliexpress.com/store/1017341
http://www.aliexpress.com/item/Micro-Magnetic-Pump-MD-10R-small-volume-magnetic-pump/577056800.html
Går jo an å prøve seg på en ¨please set value $25¨.
 
Har skaffet meg Pumpe nå ja. Sprell ny iwaki md15r med garanti til 2200 inkludert frakt til postkassa.

Ikke superbillig men det er jo iwaki da  ;)
Litt viktig for meg at Pumpa er stillegående.
 
Tilbake
Topp