Pumpe til sirkulasjon

Heisann folkens  :)

Vi er litt i planleggingsfasen av et RIMS eller muligens HERMS system, og trenger med andre ord en pumpe eller 2.
Nå er det mye forskjellige pumper å velge i, men vi er ikke helt sikkre på hvilke som evt vil passe vårt behov.

Tanken er at vi har 1 pumpe til sirkulasjon av mesken, og 1 til skyllevann/tapping av ferdig vørter.

Vi har lurt på en March pumpe, men syns de er litt dyre til et litt slunkent budsjett, så kanskje dere der ute har noen andre alternativer som er like gode.
Hva mener dere evt om denne?

Mini DC 12V Food Grade 100C Water Pump

:)
 
Jeg er redd den blir for svak i et herms system, der har du betraktelig med motstand i rørsystemet, og en iwaki som er oppgitt til ca 10 ganger så mye som denne klarer akuratt å levere på mitt system.
 
Jeg har gjort ett brygg med denne, så erfaringen er begrenset:

http://item.mobileweb.ebay.com/view...md=VIDESC&index=5&nav=SEARCH&nid=87252853070
Selger: ussolarenergycompany

Men det virker lovende, og prisen er ikke så ille.
Kjøpte 15W versjonen og brukte den sammen med et 12V power fra Biltema.

Kjører et HERMS opplegg som likner på det Protto har, men med en vannkoker i stedet for termosen. Pumpa drar nok til at malten setter seg ganske tett rundt bazooka filteret i meskekaret. Måtte røre litt for å få igang sirkulasjonen, men det ble ikke stuck mash. Fungerer nok bedre med større areal på silbunn.


Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
 
ta en sjekk på e-bay, jeg kjøpte en IWAKI MD30 på auksjon der på søndag for 84 euro pluss 17 i frakt. Det ligger flere pumper der av både større og mindre format. Ellers finnes det jo ventiler i alle mulige utgaver, tre-veis kraner med t-kuler?? som leder i flere retninger fra samme ventil osv. ta en titt hos feks fagerberg.no
 
Tilbake
Topp