Pumpe

Jeg har en inline montert rett på kjelen, syns det fungerer helt utmerket, men syns pumpa var trøblete når jeg hadde koblet på lengre slanger og var veldig plaget med luft i pumpehuset, men nå er jeg velsignet fri for plager. Det er en slik en "speidelpumpe" jeg bruker til mesking.

ØlBelge skrev:
Vurderer å oppgradere med en pumpe, hva er mest praktisk, inline eller center inlet?

Strengt tatt så er begge alternativ like "praktiske" - men dei pumper som har alternative modellar der ein kan velja mellom innløp i senter eller innløp på sida - så vil dei som har innløp i senter vera kraftigare.  Pumpene med senter innløp (vi snakkar då om March og Chugger) har  3/4" innløp og 1/2" utløp - medan dei modellane som ikkje har senter innløp har 1/2" både inn- og utløp.  Det er vel truleg ein grunn til at dei har 3/4" innløp og dei pumpar stort sett ein del meir.  March 815 PL pumpar 22.7 liter/min medan 815 PL C (for senter) pumpar 30 liter.   

Eg vil for min del tru at heile vegen fram til pumpeinnløpet også må vera 3/4" for å få nytte av dette og dei fleste som bryggjer heldt seg i 1/2" på både slangar og anna og då vil eg tru at ein ikkje har noko særskild glede av senter innløp.  (men om det er nokon som har testa begge modellane med 1/2" i begge endar så er dette interessant å få kunnskap om).  Mange struper også innløpssida ved å bruka delar (f.eks. hurtigkoblingar) som ikkje har stor nok innvendig diameter - så her er det også ein del å henta om ein vil ha mest mogleg volum gjennom pumpa raskast mogleg.   

Ellers så er det som Runar Stock seier adskilleg mindre problem med luft i pumpene om ein f.eks. monterar pumpe utan slange på innløp.  Eller ein kan ha utluftingsopplegg på innløpsslangen.

--

Det du skal tenkja på når du velger pumpe er kva du skal bruka den til.   

Enkel å reingjera?  Med eller utan verktøy? 10 sekund eller 10 minutt?

Kor god er pumpa til å tola partiklar i vørteren?

Kor mykje kraft du treng.  For vanleg mesking treng du ikkje særleg kraftig pumpe.  For HERMS og kanskje også platekjølar/motstraumskjølar treng du kraftigare pumpe. 

Er du opptatt av støy?  Det er stor variasjon kor mykje lyd pumpene gjev frå seg.  Du finn alt frå lydlause til dei som du truleg ikkje vil sitja ved siden av i ein times tid utan hørselvern.

At pumpehus og impellar er laga av delar som du synes er greit har kontakt med vørteren din. 

Dei fleste "bryggjepumpene" er basert på magnetisk overføring - dvs. at impeller ikkje har noko direkte forbindelse til "motor" men blir driven rundt av magnetisme.

Har den vanleg nettspenning eller må du ha noko for å forsyna den med straum? 

ØlBelge skrev:
borander skrev:
Kommer jo helt an på. Center inlet er vel ofte litt kraftigere.

Ja, hva kommer det an på?

Kort teknisk forklaring:
Inntaket i en sentrifugalpumpe er i senteret av skovlehjulet, deretter blir væsken presset utover mot sidene og ut i ytterkant av pumpehuset.
Derfor går strømmen gjennom et senter-inntak direkte til senter av skovlehjulet uten friksjonstap, mens et "inline" intak må dirigeres inni pumpen ned til senter og dermed får et friksjonstap.
Inline pumper er teknisk sett et dårlig design mhp effektivitet, de er i stedet designet for å enkelt montere pumpen langs en rett linje (rett rør).

Takk for mange fine innspill, pumpen skal i starten brukes til sirkulering av vørter, men jeg vil kanskje investere i en pumpe som er kraftig nok til å kjøre gjennom en herms etterhvert.

Støy er ikke helt uvesentlig siden jeg som oftest har kone og barn i huset samtidig som jeg brygger. Hvordan er March og Chugger på støy?

Et spørsmål til, jeg har forstått det sånn at man regulerer flyten ved å strupe på utløpet, vil impelleren gå saktere da eller hvordan funker det, motoren vil vel uansett gå med samme turtall, eller?

Er litt lyd av March pumpa. Det hjelp vist ein montere den på gummi.

frå min  HTC  "smart-tellefon "

Som du sier, motoren går med samme fart, men siden impelleren er magnetisk drevet blir hastigheten på impelleren redusert (glipper) hvis innstrupingen blir stor nok.

Det er nettopp den største fordelen med en magnetisk drevet impeller, vørten får en mildere behandling.
I en direkte drevet pumpe som blir strupet ned i uttaket, får vørteren en behandling som om den blir kjørt inni en blender, lange sukkermolekylkjeder kan bli revet opp. Mange artikler ute på nettet om denne problemstillingen.

Kun til info, March har flere modeller avhennig av flowrate, ikke bare inline eller senter inntak.
De mest aktuelle for hjemmebryggere er 809, 809HF, 815 og AC-3 B-MD
(Greier ikke å skrive tegnene 3 B sammen uten at forumet omgjør dette til MoreBeer...... 3 og B skal ikke ha mellomrom)

Du kan få et inntrykk av støynivået 57-58 dB til AC-3 B-MD på denne YouTube videoen : http://m.youtube.com/watch?v=Uoo_xEwDtfY
Greit sted å kjøpe March pumper: http://www.tescopumps.com/servlet/the-MARCH-MANUFACTURING/Categories Der har de også reservedeler.

oeng skrev:
Som du sier, motoren går med samme fart, men siden impelleren er magnetisk drevet blir hastigheten på impelleren redusert (glipper) hvis innstrupingen blir stor nok.

Det er nettopp den største fordelen med en magnetisk drevet impeller, vørten får en mildere behandling.
I en direkte drevet pumpe som blir strupet ned i uttaket, får vørteren en behandling som om den blir kjørt inni en blender, lange sukkermolekylkjeder kan bli revet opp. Mange artikler ute på nettet om denne problemstillingen.

Dette er ikkje riktig.
Alle sentrifugalpumper kan strupast på utløpet fordi dei produserar veldig lågt trykk, og er ikkje av "positive displacement"-typen. Det at dei er magnetisk kobla har ingenting med saken å gjere. Magnetkobling har den fordelen at den ikkje har aksling mellom motoren og impeller og følgeleg ingen akseltetning som kan skape problemar med lekasje og bakterievekst.

Faktisk er det slik at om impelleren på ei magnetkobla pumpe glepper i forhold til drivmagneten vil den ikkje koble seg opp igjen før motoren har stoppa nesten heilt opp. Dette kan skje der ein har turtallsregulering (vfd) på motoren og køyrer den fortare enn pumpa er designa for. Eventuelt om ein får frammandlegmer i pumpehuset som jammar impelleren.

Protto, du har nok i fra et praktisk syn helt rett.  
Du har rett i at det skal endel til å få dekobling av magnetkoblingen ved å stenge inne utflowen av vørter. Det er bare etter lang tid og oppbygging til høyere temperatur enn vi får i vannbasert vørter at det skjer. Var nok litt for  teoretisk her.
Så "blender effekten" på vørteren når utløpet blir strupet kraftig ned gjelder praktisk sett for begge typer sentrifugalpumper.

Men det finnes både sentrifugal pumper og positive displacement pumper som er direkte drevet og bør helst ikke strupes tett over tid, da man bygger opp temperatur som kan skade pumpen på lavere temperaturer, f.eks pakninger.
Eksempel på slik pumpe er de selvsugende Nova pumpene fra Rover Pompe som bl.a Petit selger. 
Må bare sies at disse er selvsugende og er gode pumper til sitt bruk, bare ikke steng inne utløpet over tid.

oeng skrev:
Protto, du har nok i fra et praktisk syn helt rett.  
Du har rett i at det skal endel til å få dekobling av magnetkoblingen ved å stenge inne utflowen av vørter. Det er bare etter lang tid og oppbygging til høyere temperatur enn vi får i vannbasert vørter at det skjer. Var nok litt for  teoretisk her.
Så "blender effekten" på vørteren når utløpet blir strupet kraftig ned gjelder praktisk sett for begge typer sentrifugalpumper.

Men det finnes både sentrifugal pumper og positive displacement pumper som er direkte drevet og bør helst ikke strupes tett over tid, da man bygger opp temperatur som kan skade pumpen på lavere temperaturer, f.eks pakninger.
Eksempel på slik pumpe er de selvsugende Nova pumpene fra Rover Pompe som bl.a Petit selger. 
Må bare sies at disse er selvsugende og er gode pumper til sitt bruk, bare ikke steng inne utløpet over tid.
Jepp, ville ikkje strupt Novaxpumpa utan bypassventil mellom inn og ut. Men den pumpa produserar ganske bra trykk. Brukar ei slik til fatvasking med to vaskeballar fra bryggeland.

Det er riktig at ein del store pumper ikkje kan strupast pga varmgang. Bl.a.brannpumper på offshorefartøy. Men dette er svære saker som leverar fleire tusen liter pr minutt.

Tilbake
Topp