"Gammel" knust pilsner malt

Fredrik J

Norbrygg-medlem
Hei.
Har en vakuumpakket pose med 5 kg pilsnermalt som har ligget på loftet (romtemperatur) siden 13.10.2011.. kan jeg bruke denne, eller burde jeg avskrive den å kjøpe ny?

Er ingen ekspert på gammel knust malt, men hvis den har ligget vakumpakket og mørkt, er den vel ikke påvirket av verken lys eller luft. Temperaturen ville også hel malt blitt påvirket av, i den grad dette har noen betydning. Selv ville jeg nok ha "tatt sjansen".

Som sunnmøring ville også eg tatt sjansen. Samstundes er det kanskje litt dumt å gamble på å ikkje få eit godt resultat berre for å spare nokre tjuekronarar.

Kjør på  ;)

Verste som kan skje er vel noe redusert utbytte  :biersmile:

FrodeSy skrev:
Som sunnmøring ville også eg tatt sjansen. Samstundes er det kanskje litt dumt å gamble på å ikkje få eit godt resultat berre for å spare nokre tjuekronarar.

Jeg er bare gift med en fra Sunnmøre, men jeg ville forsøkt det jeg også. :biersmile:

Takker for svar, ja det er ikke mange kronene det koster, bare føles for ille å kaste det.. Men om eneste ulempe er mindre utbytte slenger jeg bare på litt ekstra å kjører på :)

Tilbake
Topp