Refractometer på Ali

Jeg har det. Fungerer greit under bryggedagen. Det gir ikke svar jeg stoler helt på, men sier om jeg treffer sånn noenlunde. Fungerer bra til mitt bruk.

Må bare huske å vente noen sekunder etter etter vørteren er på måleområdet.

Edit:
Etter en stund sluttet jeg å få engelsk tekst, alt var på kinesisk. Men når funksjonen kun er å måle plato er det begrenset hvor mye tekst jeg trenger. Tallene er fortsatt arabiske :D
 
Jeg har det. Fungerer greit under bryggedagen. Det gir ikke svar jeg stoler helt på, men sier om jeg treffer sånn noenlunde. Fungerer bra til mitt bruk.

Må bare huske å vente noen sekunder etter etter vørteren er på måleområdet.

Edit:
Etter en stund sluttet jeg å få engelsk tekst, alt var på kinesisk. Men når funksjonen kun er å måle plato er det begrenset hvor mye tekst jeg trenger. Tallene er fortsatt arabiske :D
Jeg har det. Fungerer greit under bryggedagen. Det gir ikke svar jeg stoler helt på, men sier om jeg treffer sånn noenlunde. Fungerer bra til mitt bruk.

Må bare huske å vente noen sekunder etter etter vørteren er på måleområdet.

Edit:
Etter en stund sluttet jeg å få engelsk tekst, alt var på kinesisk. Men når funksjonen kun er å måle plato er det begrenset hvor mye tekst jeg trenger. Tallene er fortsatt arabiske :D

så du treger googleoversetter samtidig :)
 
Her ser du tallene det fikk med sukkervann.

Der var målingene stabile.

Med vørter er det ikke like stabilt. Der øker prosenten litt om jeg måler flere ganger uten å bytte vørteren. Dersom jeg venter ca 30 sekunder med å måle, stemmer første måling godt.
cirka sånn er det mitt gamle og, men redd det ryker snart. Merket husker jeg ikke, det ble kjøpt fra us for noen år siden, før norske bryggenutikker hadde det på lager.
 
Tilbake
Topp