Regnet feil med gallon.

Hei.

Hin dagen så flasket jeg no IPA, og når jeg skulle måle opp mengde vann fra gallon til liter så blingset jeg litt. Jeg hadde regnet 1 oz per 1 gallon med vann (noe som selvfølgelig skulle være per 3 gallon). Jeg opptaget ikke dette før nå. Har dette noe å si på resultatet når ølet er ferdig karbonert?

1 oz med hva? Sukker?

1 oz er vel rundt 29 gram. På 1 gallon skulle det bli ca 7-8 g pr liter. Ikke så galt det vel......

For rengjøring av flasker formoder jeg. Du har blandet tre ganger så sterkt. Jeg har ikke erfaring med Saniclean, men tviler på at du får noe problem.

OT, men likevel relevant. Bruker man google til å regne om så må dere vite at inni kalkulatoren deres er det forskjell på komma og punktum. Skriver du tallene rett i adressefeltet så gjør den ikke forskjell.

Skrev rett i adressefeltet. Jaja, da får man se om ca halvannen uke åssen det smaker. En lærer av sine feil som dem sier. Nå står det lapp på flaska hva blandingsforholdet skal være. Er kjedelig å måtte ofre over 20 liter med øl. Men jeg gir meg ikke, skal klare å brygge vettug øl!

Men takk for svar folkens :D

Hei,
Er det noen som kan forklare forskjellen mellom SaniClean og Star San? Er det slik at SanClean må skylles bort etter påføring, mens Star San behøver ikke dette?
Hilsen en som skal begynne med ølbrygging :)

Du trenger ikke skylle noen av de. SaniClean skummer mye mindre enn StarSan og doseres forskjellig. Jeg bruker SaniClean på tappelinjene og StarSan til øvrig.

Du trenger ikke skylle noen av de. SaniClean skummer mye mindre enn StarSan og doseres forskjellig. Jeg bruker SaniClean på tappelinjene og StarSan til øvrig.
Jeg bruker Saniclean og har bare et lite spørsmål.
Hvor lenge kan en bruke det etter det er blandet ut.
Det har jo en litt brunfarge og jeg mener å ha sett et sted at det kunne gjenbruke til det blei gråfarge på vesken.
Har brukt samme på to brygg nå men litt usikker på om jeg tør en rund til:confused:

Jeg er usikker. Bruker det kun til rens av tappelinjene og da blander jeg ny ladning for hver gang.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tilbake
Topp