Resultater fra Publikums Favoritt 2016

kruud

Norbrygg-medlem
Beste stand/bar

Juryen bestod av:
Tom Young: Markedsansvarlig i Nøgne Ø
Erik Ingebrigtsen: Brygger hos nyoppstartete Randhav Bryggeri i Kristiansund, regjerende mester i Beste Stand.

Topp 5:

1. Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug
Et gjennomført konsept. Kule kostymer. Smakfull snacks pakket inn i Star Wars papir. En attraktiv stand

2. To tørste Mænd
Var en kul stand med god informasjon om ølene Hele 17(!) forskjellige øl. Likevel godt fremstilt. Meget god betjening. Strømlinjeforma.

3. Oberst Roede
Koselig stand. Stilige kostymer de hadde gjort seg skikkelig flid med. Crown-caps som polietter og knapper. Gjennomført.

4. Oslo Amatørbryggerlaug
Gjennomført sovjetstil, fra øl til stand. Stilig med tappetårn formet som atomkraftverk-kjøletårn og tilhørende et grønt øl kalt Chernobier.

5. Nordmarka Garasjebryggeri
Alt var nordmarka. Fra tursekker til parafinlampe. Mose og granbar på disken. Tappetårnet i bjørkestubber var stilig.

Årets vinner av Publikums Favoritt blir brygget kommersielt av Haandbryggeriet. Resultatlisten ligger på http://norbrygg.no/2016/01/31/resultater-publikums-favoritt-2016/. (forumet likte ikke tabell)

Gratulerer alle vinnere. Gavekort i enten Bryggeland, BryggSelv, eller olbrygging.no kommer elektronisk. Dere blir kontaktet. Vinnerne bestemmer selv fra hvilken butikk de vil ha gavekort.
 
Et spørsmål: jeg hadde to øl, 111 og 114.

111 finner jeg igjen i begge listene, men i listen over står jeg listet med 116 i stedet for 114. Skriveleif?




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sist redigert:
Skulle akkurat til å nevne noe av det samme
Jeg husker ihvertfall ikke nr på alle brygga


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Høyst sannsynlig.

Sjekket igjen nå på PC med litt større skjerm :)

103 116 0 Svarstad Ølbryggerlaug Glenn Roger Lie

0 stemmer er jo direkte feil (tipper den hadde 10-15 stemmer). Har ikke bøtte 114 blitt talt opp i det hele tatt? Det har ikke noe å si for min del, men det er jo greit å rydde unna feil ;)
 
Sjekket igjen nå på PC med litt større skjerm :)

103 116 0 Svarstad Ølbryggerlaug Glenn Roger Lie

0 stemmer er jo direkte feil (tipper den hadde 10-15 stemmer). Har ikke bøtte 114 blitt talt opp i det hele tatt? Det har ikke noe å si for min del, men det er jo greit å rydde unna feil ;)

Det var noe kluss med bøtte 114 mener jeg å huske. Enda en grunn til å innføre et IT-system for stemminga.
 
Det var noe kluss med bøtte 114 mener jeg å huske. Enda en grunn til å innføre et IT-system for stemminga.

Jeg husker ikke hvilken bøtte, men det stemmer at det var ei bøtte som ikke ble telt. Mener det var ei tom og ei full bøtte der lokket ble tatt av samtidig og begge ble satt i telt-bunken.
 
Husker noen hvilken øl det var som vant? (Hvordan øl det var) Jeg regner med at det var en vel-lagret øl med jeg fikk ikke med meg øltypen... Grattis til alle vinnere forresten. :beermug:
 
Litt kjedelig at samme øllet vinner hvert år, selv om det fortjener det
blir det blir liksom mer en tradisjon
Derfor sparte jeg den siste sjetongen
 
Jeg så standen hans, men smakte faktisk ikke på ølen da jeg (er en av de få som) ikke er noe stor fan av Belgiske øl, he,he... Hadde vært gøy å se hvilke andre øl-typer som er blant de topp 10-20 på lista. Jeg tenkte ikke på å skrive ned nummeret på de ølene jeg smakte på som jeg syntes var gode så jeg har ingen anelse om hvor de endte opp på lista.
 
Er det en idè å registrere ølet med deltagernummeret når man kommer? Hadde jo vært hyggelig å høre "Vi gratulerer Kenny Svartvik med førsteplass med sin fabelaktige tørrdruede baconweiss!" tenker jeg da. :)
 
Er det en idè å registrere ølet med deltagernummeret når man kommer? Hadde jo vært hyggelig å høre "Vi gratulerer Kenny Svartvik med førsteplass med sin fabelaktige tørrdruede baconweiss!" tenker jeg da. :)
Enig i dette!

Skulle ha argumentert med her men...

Mmmmm B A C O N ! ! !
 
Er det en idè å registrere ølet med deltagernummeret når man kommer? Hadde jo vært hyggelig å høre "Vi gratulerer Kenny Svartvik med førsteplass med sin fabelaktige tørrdruede baconweiss!" tenker jeg da. :)

Tidligere år har bryggerne i hvert fall registrert navn på brygg(ene) i forkant av arrangementet, dette var annerledes i år.
(PS: Siden man i år hadde et PA-anlegg som fungerte diametralt motsatt av Kanonhallen, hadde det vært lurt med enten a) en som kunne dra ned mic-stripa ørlite grann, i hvert fall på premieutdelingen, b) snakking fremfor hyling i mikrofon, eller c) Utdeling av PFs egen sov-i-ro ved inngang ;) )

Hilsen han som spiller i band med in-ear monitoring og får nok tinnitusrisiko fra før (og som fylte 35 i går og dermed er blitt gammel og surmaga) :D :p
 
Tilbake
Topp