Hei. På Fredags kvelden satte sønnen og jeg vårt første brygg sammen. Etter å lest en del på forumet nå i ettertid, så er jeg sikker på at vi ikke fikk nok oksygen i gjæringsdunken. Etter at vi fylte gjæringsdunken med vørter, så helte vi bare gjæren oppi dunken, og ristet litt på den bare. Det "boblet" bra i gjærlås noen timer på Lørdag. Men så ble det slutt.
Kan jeg riste godt i gjæringsdunken nå et par dager etter? Eller vil det ødelegge alt sammen?
Vi er helt ferske på dette, og har nå bestilt oss noen bøker, slik at vi kan være mere sikre til neste brygg.
Beer brew 30 er settet vi kjøpte oss. Tenkte at dette ville være en fin hobby, som vi kan ha mye glede av sammen fremover.
Kan jeg riste godt i gjæringsdunken nå et par dager etter? Eller vil det ødelegge alt sammen?
Vi er helt ferske på dette, og har nå bestilt oss noen bøker, slik at vi kan være mere sikre til neste brygg.
Beer brew 30 er settet vi kjøpte oss. Tenkte at dette ville være en fin hobby, som vi kan ha mye glede av sammen fremover.