Rør til oksygenerings-oppsett.

Kjøpte div. rør på ebay,i det ene 8mm. røret banket jeg inn difuseren, påtte tett ble det, barb (har dreiebenk) deretter slange til regulatoren.
 
Har Oxywand med 0,5 micron brusestein. Når jeg bruker den stiller jeg oksygenmengden inn på 1 l/min. Synes det bobler mye fra koblingen mellom selve stangen og brusesteinen. Skal det være en pakning i overgangen stang/brusestein?

Hvis du ikke har pakning så kan jeg sende deg en i posten, mener jeg har noen til overs.

Uansett, jeg skrudde opp min tidligere idag for å sjekke om jeg hadde pakning, og da jeg skulle oksygenere i sted så lakk det som grisen. Er det mellom kobling på stanga og steinen det lekker, eller er det mellom stanga og koblingen, på "hit-siden"? Hvis det er sistnevnte så måtte iallefall jeg skru opp og igjen noen ganger før det ble tett igjen.
 
Hvis du ikke har pakning så kan jeg sende deg en i posten, mener jeg har noen til overs.

Uansett, jeg skrudde opp min tidligere idag for å sjekke om jeg hadde pakning, og da jeg skulle oksygenere i sted så lakk det som grisen. Er det mellom kobling på stanga og steinen det lekker, eller er det mellom stanga og koblingen, på "hit-siden"? Hvis det er sistnevnte så måtte iallefall jeg skru opp og igjen noen ganger før det ble tett igjen.
Lekker både mellom stein og stang, og på toppen av brusesteinen. Hadde ikke dette problemet første gangen jeg brukte stangen, så derfor tenkte jeg kanskje det var en pakning som var forsvunnet i vasken. Puttet i en pakning jeg fant , og dette eliminerte lekkasjen mellom stang og stein, men det kom fremdeles store bobler fra toppen av brusesteinen. Noe oksygen gikk gjennom brusesteinen, men føler mye forsvant før det kom så langt.
 
Tilbake
Topp