Jeg kjøpte en brukt Corona-mølle hos en venn av en venn før helgen. Den er vel noen år gammel og er normalt brukt (ikke særlig synlig slitasje). I går kveld skrudde jeg den fra hverandre og skylte den i lunket vann (tok vel et par drag med oppvaskbørsten også) for å få vekk maltstøvet. La den deretter på et handkle for tørking.
Når jeg kom hjem fra jobb i dag har det lagt seg et brunt/rustbrunt lag på rillene i de to kvernelementene. Ingen andre deler har fått det samme. Nå håper jeg noen vil fortelle meg RDWHAHB, men jeg frykter at min "nye" mølle er under angrep av rusten! I og med at jeg er særs lite praktisk anlagt kan jeg ikke fastslå om dette er tilfellet, og i så fall hva jeg bør gjøre. :help:
Skal få lagt opp bilder så fort jeg finner ut hvordan man gjør det :bank2:
Når jeg kom hjem fra jobb i dag har det lagt seg et brunt/rustbrunt lag på rillene i de to kvernelementene. Ingen andre deler har fått det samme. Nå håper jeg noen vil fortelle meg RDWHAHB, men jeg frykter at min "nye" mølle er under angrep av rusten! I og med at jeg er særs lite praktisk anlagt kan jeg ikke fastslå om dette er tilfellet, og i så fall hva jeg bør gjøre. :help:
Skal få lagt opp bilder så fort jeg finner ut hvordan man gjør det :bank2: