• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt: Barleycrusher maltmølle

gustavf

Administrator
For noen år siden gikk jeg inn i en bryggebutikk som hadde tilbud på 3 valsers Monster Mill. Jeg er usikker på om jeg har blitt lykkeligere som eier av Monster Mill, men for min forrige mølle betød det et liv bakerst i kottet. Nå er det på tide at den finner en ny eier. Jeg har gode erfaringer med mølla, men med noen malttyper kan det være litt vanskelig å få kornene til å ta grep på valsen.

Selges: 1 stk Barley Crusher med trakt. Det er samme mølla som er presentert her: http://www.barleycrusher.com/barleycrusher.php

Kjente feil: Sveiv følger ikke med (den som kjøper er velkommen til å rydde boden min for å se om sveiva skulle ligger der et sted). Antydning til rust på akslingen. Kverna har knust noen få hundre kg med malt, så rullene kan ha noe slitasje, uten at dette er synlig.

Kjekke features: Har fint advarselsskilt som forteller brukeren at man ikke skal stikke fingrene mellom roterende valser som er laget for å knuse ting. Beskyttelsesknotter under plata gjør den lett å sette fra seg på selv den fineste kjøkkenbenk.

Pris: 700 kr, inkludert et signert eksemplar av Håndbok i ølbrygging. Hentes på Lambertseter i Oslo (eventuelt bringes, men vi skal vel uansett prute litt før vi er i mål).

PM på forumet eller e-post til gustav@foseid.priv.no om du er interessert.

P8240047.jpg P8240048.jpg P8240049.jpg P8240050.JPG
 
Tilbake
Topp