• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Corona mølle selges for Kr 0,-

Espen Unnvik skrev:
Heitmann skrev:
Espen Unnvik skrev:
Heitmann skrev:
Hvis det dukker opp noe mer billig utstyr i Bergensområdet i tiden framover vil garantert Alrektstadir Akademiske Bryggelag sette pris på å få kjøpe dette. Vi har har ubudne gjester på bryggerommet vårt hvor det meste av utstyret har forsvunnet. Vi savner blant annet vår 20 liters Speidel Braumeister, vår corona maltmølle og en del annet utstyr. Det eneste tyvene tydeligvis ikke har giddet å ta med seg er gjæringsbøttene.

Trist historie......her kan dere jo få erstattet corona maltmøllen deres, bare å ta turen....særlig billigere enn 0,- kr blir det jo heller ikke.
Den er her fremdeles.....

Problemet er at de fleste av medlemmene er dradd på sommerferie og om de så er i byen kjenner jeg ikke til noen som har bil. Derfor stiller vi nok ikke spesielt sterkt i et kappløp opp i Øvre Sædalsveien en søndags kveld.

Greit nok.....men ett kappløp kan vel man nødig kalle dette.....i så tilfelle er det vel skilpadden som drar denne i land....

Vi takker Tor Stefan som hev seg på scooteren og skaffet oss en ny maltmølle!
 
Espen Unnvik skrev:
Hmmmm.....skal ikke plage dere mer i kveld etter denne meldingen.
Fra i morgen kl 07:30 endres adressen til Fabrikkgaten 5, i containeren der.....sammen med en IWAKI pumpe (110V med 110V til 230V trafo...ja litt ukurant, men en veldig god pumpe.)...... og diverse småknask.....

God natt......eller som vi småbarns foreldre sier til hverandre...lykke til...
Skal se om jeg ikke får sendt noen over fjellet etter den pumpa. 07.30 sier du?
 
Legger kanskje pumpen ut en av dagene også, men jeg må bare ta en titt på den, slik at jeg kan gå
god for den før jeg prøver å lure noen opp i Øvre Sædalsveien.

Som nevnt, den er 110V, så litt sært, men det har fungert helt fint sammen med omformer fra Clas Ohlson.

To be continued !
 
Er det lov å spørre hvorfor du kvitter deg med alt dette? Du er jo rene Frelsesarmeen for hjemmebryggere...
 
Gahr skrev:
Er det lov å spørre hvorfor du kvitter deg med alt dette? Du er jo rene Frelsesarmeen for hjemmebryggere...

Dette er utstyr jeg har lagret noen år uten å benytte det.
Jeg gir det bort forde jeg synes det er mye kjekkere å gi enn å selge.
I tillegg er jeg er nå i sluttfasen med å realisere det nye bryggeriet mitt, trenger å frigjøre plass.

Hvorfor jeg gir det bort på den måten jeg gjør er vel forde jeg kanskje er litt sær.....
Tenkte en stund på å legge utstyret på Danmarksplass, Skjold eller ett annet sted det er offentlig tilgjengelig WEB kamera, da kunne vi alle fulgt med når folk var å hentet utstyret.......
Men fant ut at det kanskje var i overkant sært.....
 
Espen Unnvik skrev:
Hvorfor jeg gir det bort på den måten jeg gjør er vel forde jeg kanskje er litt sær.....
Tenkte en stund på å legge utstyret på Danmarksplass, Skjold eller ett annet sted det er offentlig tilgjengelig WEB kamera, da kunne vi alle fulgt med når folk var å hentet utstyret.......
Men fant ut at det kanskje var i overkant sært.....

Overhead not, fint tiltak som hadde fått oss nyssgjerrige i aktivitet .
:)
 
Tilbake
Topp