Rustfritt stål

protto skrev:
Duckboot skrev:
Så vidt meg bekjent, så er syrefast stål noe av det sikreste du kan bruke. Det skal ikke slippe noen farlige avfallstoffer - Det skal vel i bunn og grunn ikke slippe noe som helst.

"Alt" rustfritt er OK. 304(L) er mykje brukt i meieri. Syrefast er forøvrig ein ganske så missvisande betegnelse. Det er ikkje slik at det er to typar, rustfritt og syrefast. På engelsk heiter det berre stainless. 316 blir gjerne kalla "marine grade stainless" eller noko i den duren. For eksempel toler 304 svovelsyre bedre enn 316.
Nå tror jeg du tar feil. Det er noe som heter rustfritt og noe som heter syrefast. Ref http://no.m.wikipedia.org/wiki/Rustfritt_stål

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Duckboot skrev:
Nå tror jeg du tar feil. Det er noe som heter rustfritt og noe som heter syrefast. Ref http://no.m.wikipedia.org/wiki/Rustfritt_stål

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Det er det absolutt, på Norsk. Det var berre ein digresjon om at det eigentleg er ein ganske missvisande betegnelse då dei fleste rustfrie legeringar (inkludert syrefast) er motstandsdyktige mot syre, i større eller mindre grad. I enkelte tilfeller er rustfritt meir syretolig enn syrefast. Det som vi kallar syrefast er spesielt godt egna til marine miljø, ikkje spesielt mykje bedre motstandsdyktigheit mot syre.

Ofte så blir vel 304 (A2) kalt rustfritt og 316 (A4) blir kalt syrefast.
Men som protto skriver så er det vel noe missvisende og kalle ting rustfritt/syrefast da veldig mange er inkonsekvente i benevnelsen.

I tillegg så finnes det haugevis med rustfrie legeringer, så det beste er og bruke den rette benevnelsen: 304, 304L, 305, 316, 316L osv. osv.
da er det ikke noe tvil om hvilken type legering det er snakk om.

Duckboot skrev:

Ja, eit lite utvalg. Det finns vel bokstavleg talt hundrevis.

Grunnen til at eg nevnte det er at det er ikkje nødvendigvis slik at 316 er bedre enn 304. Det kjem an på aplikasjonen. Skal det sveisast i det er det best med L-varianten (low carbon). Og så vidare. I meieria blir det brukt begge deler men hovudsakeleg er det 304(L) det går i.
Skal det i tillegg til syre og base tole klor må du på Duplex/Superduplex. Eller ein eller annan spesiallegering med titan i eller noko slikt.

Det er vel i hovudsak tre hovedtypar/grupper etter det eg har forstått, ferrittisk, austenittisk og martensittisk. 300-serien høyrer til under austenittisk stål og er ikkje magnetisk, dei to andre er magnetiske. Enkelte kan hardast, andre ikkje.
Og så finns det kobinasjonar av dei tre, duplex er ein slik type.

Tilbake
Topp