Saison

Rutof

 
Saison er en øltype som jeg har blitt glad i. Tenkte jeg skulle brygge en. Jeg bruker kjøleskap som gjæring skap. Er det ok å bruke det til saison også? Tenker da på varmen.  At det ikke er lurt å ha det så varmt i et kjøleskap.
 
Du bør begynne med å lese Gahrs artikkel om Saison i medlemssonen.  Da ser du at du snarere trenger varmeplate enn kjøleskap! :) En fabelaktig artikkel som bare gir mer lyst til å brygge Saison!
 
Fossdal skrev:
Du bør begynne med å lese Gahrs artikkel om Saison i medlemssonen.  Da ser du at du snarere trenger varmeplate enn kjøleskap! :) En fabelaktig artikkel som bare gir mer lyst til å brygge Saison!

Den er lest.

Vist det var litt uklart forklart. Så bruker jeg et kjøleskap som gjæringskap. Bruker en frostvakt som varmekilde og bruker kjøleskap som kulde kilde. Styres av stc1000

Spørsmål var om 30+ er litt varmt å ha i kjøleskapet eller det går greit.
 
Høres ut som en bra plan det.  :ilike:

Kjøleskap er jo isolerte og fine, og det overlever nok flott alle temperaturer hvor gjæren din fortsatt er i live.
 
Det eneste problemet jeg kan se er avdampingen og evt. muggdannelse. Men vasking med starsan er ganske greit.
Har selv vurdert en vifte til å lufte ut litt Co2 ved høyere temperaturer. (hull i døren) slik at det ikke drypper fra taket. litt sånn "baderomsdør"..
/John
 
Tilbake
Topp