Salg kanselert, takk for mange gode ideer som skal testes ut Må dessverre selge min MM3, da den ikke knuser grovt nok til min Speidel. Komplett med trakt og baseplate. Ubetydelig brukt, pris 3000,-
Cirka det, du merker det når den blir litt "tung" å røre i med ei tresleiv. Pass på å fordel vannet godt, bruk ei trykksprøyte, og la malten stå et lite kvarter før du knuser den.
O-ringen på maltkorga må tette mot bunne på speidelen ? dette vet jeg det har vert litt kluss med, da hjelper det vel ikke at den er ny.
Jeg har samme mølla sammen med en speidelbrygger, denne speidelen greier nå ikke og kjøre meskevannet gjennom mesken, ingen tvil om at det er speidelen det er feil på.
Vi kværner på 1,4 mm.
Selv har jeg et VVB bryggeri som aldri ....feiler
Bruker en Speidel 20 av siste modell og kverner med MM2 med valsene stilt med bladsøker på 0,95mm. Fin flow gjennom mesk og utbytter på 75-78% med maltmengder opp mot max (6kg).
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.