Samles for å teste usmaker i øl?

Jeg sliter med å finne lokale, da de aller fleste ikke godtar alkohol. Det vil si at vi kan være nødt til å leie lokale hos noen som også selger øl.
Dette gjør at vi blir nødt til å ta betalt for å dekke utgiftene. Jeg har ikke gitt opp enda, men varsler at vi kan bli nødt til å betale hver enkelt for å dekke utgiftene til ølet, ettersom det ikke vil være tillatt å nyte medbrakt. Kommer tilbake med mer info!
 
Hei,

Ny oppdatering!

Jeg har skaffet privat lokale for samlingen. Dette vil si at vi hver enkelt deltager må stille med øl for å bruke under kurset, men ingen andre utgifter.
Dette må bli på en hverdag og det er ikke anledning til å kjøpe øl underveis.

Alternativt kan vi låne daglighallen på Samfundet for 3000,- men da må vi også kjøpe ølet hos dem for 50,- à 0.5l
Som selvfølgelig er mye dyrere en et privat lokale men da er det mulighet til å kjøpe øl på stedet, eller "fortsette" etter kurset med flere øl.

Det private lokalet er på Tungasletta så det kan være litt vanskeligere med transport, men bussen stanser rett utenfor bygget så de fleste bør få det til.

Ønsker tilbakemeldinger på valg av lokalet!
 
Tips til aktuelle lokaler (for så vidt aktuelt for andre, selv om du fant et her):
  • Møterom på jobben til noen som er med. Sjekk med noen som er ansvarlig, for ikke alle liker at møterommet brukes for privat, men som regel går det greit.
  • Forsamlingslokaler i borettslag. Ganske vanlig at litt større borettslag har et lite forsamlingslokale som beboere kan leie.
  • Serveringssteder med passende rom. Kan være mulig å få låne om man er passelig stamgjest og kjøper ølet på stedet.
  • Samfunnshus.
Husk at det ikke er mye øl man skal ha. Omtrent en liter per person, og så drikker man opp halvparten, elns.
 
Hei,

Da blir det samling 14.August, 18:30 på Tunga. Nærmere bestemt Ingvald Ystgaardsv. 23A
Telefonnummeret mitt er nittiåtte26tjueto72. Ta kontakt for nærmere veibeskrivelse.
Ta med omtrent en liter industriøl, gjerne en type med så lite bismaker som mulig. F.eks Carlsberg.

Om alle også kan ta med et hjemmebrygg for å teste for usmak så hadde det vært moro. Det kan være en fin "eksamen" for å se hva vi har lært.

Mvh Mikael
 
Ta med omtrent en liter industriøl, gjerne en type med så lite bismaker som mulig. F.eks Carlsberg.

For at smakinga skal fungere, er det en klar fordel om alle smakene blandes i samme type øl. Carlsberg er anbefalt, på grunn av jevn kvalitet, god tilgjengelighet og nøytral smak.
 
Dessverre, tar veldig lite buss. Men det er en bussholdeplass på begge sider av bygget. Både på omkjøingsveien og i ingvald ystgaardsvei. Mange busser som går på omkjøringsveien?
 
For de av oss som tar bussen blir det buss nr 18 fra munkegata 18.05 som blir det mest praktiske.
Nærmeste stopp blir da Angelltrøvegen.

Er det glass der?
 
Vi har glass nok til alle. Ingen fancy, kun normale melkeglass. Det hadde vært veldig kjekt med sniftere eller lignende, men det er vel først og fremst smaken vi er ute etter.
 
Supert, da håper jeg folk dukker opp, jeg kommer ihvertfall med min samboer og medbrygger :)
Slettes ikke umulig at det blir med et eller to brygg fra din gamle krabbekjele :)
 
Som nevnt tidligere så er det veldig kjekt om dere tar med litt hjemmebrygg for å prøve oss litt etter vi har smakt på kontrollprøvene. Da er det viktig at dette er øl som har en eller flere "usmaker" :) Alle har en av dem :)
 
Må dessverre melde avbud i kveld, beklager det. Dere får kose dere med usmakene:)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk
 
Takk for en fin og lærerik kveld. Kjempeiniativ Mikael.
Dog litt kjedelig at så få møtte opp.
Hadde vært realt for de som jobber for å få til dette om man sa fra at man ikke kunne komme.
 
Tilbake
Topp