Mitt desiderte favoritt øl når jeg er på ferie i Filippinene er San Mig Light, lurte derfor på om noen vet hvilken type ølsett/ oppskrift man må ha for og finne noe som er nært san mig light?
Sorry, var en spøk. Lørdag vettu, godt i glasset. IPA er et ganske annerledes øl med mye smak av humle som kan skjule ganske mye defekter i bryggeprossen.
Spøk tilside, vet ikke om noen ølsett som kan passe, men meldingen er at det er vanskelig å brygge.
Har du mulighet for temperaturkontroll? Eller i det minste en kald kjeller? Hvis ikke, er det vrient å brygge noe sånt.
Dette er basert på en oppskrift på amerikansk "pils" fra Brewing Classic Styles. Jeg antar det vil komme relativt nær, selv om det neppe er spesielt lavkalori:
3.8 kg pilsnermalt
0.9 kg flaked rice
Mesk med 14 liter vann på 65 grader i 90 minutter. Skyll med 24 liter. Du skulle få ut 30 liter. Kok i 90 minutter. Du skulle få 20-21 liter i gjæringskaret til slutt. Tilsett 22 gr. Hallertauer Mittelfrüh (pellets) - det finnes flere alternativer - etter 30 minutter.
Skal du gjøre alt "riktig", er gjæring og lagring av undergjæret øl en temmelig omstendelig affære. Mye enklere: Følg rådene for hurtigbrygging av lager i denne tråden: https://forum.norbrygg.no/threads/hurtigbrygging-av-lager.21718/
Gjær: Fermentis S-23, f.eks. (tørrgjær)
Vannmengdene er basert på mitt oppsett, BB60. Det er forutsatt 75% effektivitet, og en utgjæringsgrad på 72%. Begge deler er relativt moderat. Hvis det holder stikk, vil dette ende på omtrent 5%.
er ikke ett lavkalori øl, tror navnet kommer av at det er et veldig lyst øl, trudde også det var sånn slanke øl greier, men det er det ikke Finn Berger, skal teste den oppskrifta du viser til Takker.
er ikke ett lavkalori øl, tror navnet kommer av at det er et veldig lyst øl, trudde også det var sånn slanke øl greier, men det er det ikke Finn Berger, skal teste den oppskrifta du viser til Takker.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.