Scandinavian red lager

Aldri hørt begrepet, men tenker at det passer bra som betegnelse på øl som butikkjuleøl og noen av de danske bajerne.
Det finnes noen øl fra skandiaviske bryggerier som kaller seg red lager, ser jeg.

Om du tar en vanlig pilsgrist og hiver med en god neve melanoidin og ei lita klype rista bygg/svart malt, så kanskje det blir noe du kan kalle Scandinavian Red Lager? Forutsatt at du brygger den i Skandinavia, sjølsagt - jfr. kølsch:).
 
En lager som føler seg mer som en Irish Red:)?

Måtte sjølsagt handle inn en Isbjørn Lite Red Lager fra Mack på butikken nå. Jeg trur du skal vente deg et bebreidende blikk om ei stund;).

Lukter og smaker litt som sukkertøy. Typisk blass smak, som lite øl pleier å smake. Er vel egentlig ikke noe feil med det - det er bare ikke særlig godt. Synes jeg da. En karakteristikk som meldte seg uanmeldt var "mislykka juleøl, norsk butikktype".

Etter litt mer smaking: Fytterakker'n, dette var gaske jævelig, egetlig. Den søtsmaken som dominerer, kunne vært et element i en mer kompleks smak, men å la den dominere sånn som her, er ille.

@Børre Aursnes : Bebreidende blikk er sendt:)!
Red Lager fra Mack.jpg
 
Sist redigert:
Er det Carlsberg 1883 de mener? Den er jo rød, eller var, tror ikke den selges lenger.
Jeg tenkte ikke på den, sida den er et historisk øl, en slags levende fossil.

Jeg har heller ikke sett den på lenge, men Carlsberg produserer den fremdeles, så vidt jeg kan se. Synd om vi ikke får den; den er god. Et sånt øl du får lyst på fra tid til annen, uten at du nødvendigvis vil drikke den hver dag.
 
Jeg tenkte ikke på den, sida den er et historisk øl, en slags levende fossil.

Jeg har heller ikke sett den på lenge, men Carlsberg produserer den fremdeles, så vidt jeg kan se. Synd om vi ikke får den; den er god. Et sånt øl du får lyst på fra tid til annen, uten at du nødvendigvis vil drikke den hver dag.
Likte den jeg også, og den hadde en nydelig farge i glasset, betyr litt det også.
 
Denne:

Litt kort og upresist fra meg. Jeg burde skrevet "Tror du at det heller er Tuborg Rød de kan tenke på av øl fra de store bryggeriene?"
 
Tilbake
Topp