Sestos hjelp!!

magne1972 skrev:
StoreMy skrev:
Flott, men hva om du skal koble om?
Gylden regel er at alle ledere skal kunne nå alle steder i boksen.
Følges den "gyldne regelen" konsekvent ville de fleste automatikertavlene sett ut som et skjærereir :)

Jeg ser ingen grunn til å dra denne diskusjonen videre og lar dere leve med uvanene.
 
I går når vi prøvekjørte anlegget "klikka det" tidvis for alle pidene. Vi har 3stk i skapet. Temperaturen hoppet fra alt fra -200 til + 650 grader. Hvis jeg har PT100 tilkoblet til kun en av de, funker det fint. Er usikker på hva det er som lager disse forstyrrelsene.

Det eneste jeg kan komme på er at jeg bruker felles DC - (minus) til SSR'ene (for så spare antall kabler fra døra og inn i skapet). Andre som har koblet på samme måte, og opplevd samme symptomer?

En annen kjip ting er at halvparten av alle Hong Kong / eBay PT100 sensorene lekker (mellom gjennomføringen og selve propen)
 
Felles -på styrestrømmen???
På ebay er det mange forskjellige prober, så hvilken type du har som lekker er jeg usikker på, men min pt-100 fra ebay er ett stykke proben og gjengene. Det må bli tett :)
Et tips er å ikke blande styrespenningene til flere pid'er.
Når da en kjører +12 volt ut, hva tror du da skjer med spenningen over de andre?
 
magne1972 skrev:
Felles -på styrestrømmen???
På ebay er det mange forskjellige prober, så hvilken type du har som lekker er jeg usikker på, men min pt-100 fra ebay er ett stykke proben og gjengene. Det må bli tett :)
Et tips er å ikke blande styrespenningene til flere pid'er.
Når da en kjører +12 volt ut, hva tror du da skjer med spenningen over de andre?

Det er bare minus jeg har felles. +12V ((SSR ut) går selvsagt til sin respektive SSR. hvis ikke ville alle SSR'ene slått inn når en av pid'ene slo inn. Tanken var å bruke minus som felles "jord"/minus , slik at jeg slapp doble sett med kalbler fra hver PID til SSR.

Det ser tilsynelatende ut til at "gjengemoffa" er en del av PT-elementet på mine også, men den er nok træd på etter. En annen ting er jo at at muffa ikke er rustfri :) Har du en link til noen PT'er som er av brukbar kvalitet?
 
Send en melding å klag, utrolig hvor hjelpsomme disse Ebay selgerne er, jeg har klaget på flere slike ting som nesten ikke koster noe bare for å se hva som skjer, og de sender en ny uten ekstra kostnad med en gang :skitbra:
 
Tilbake
Topp