1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Skapelsen av Dobbelstut`s Nanobryggeri.

En tråd i 'Nedre Romerike Bryggerlaug' startet av Uv, 22 Mai 2013.

1. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Takk :) Ja, alt er kjøpt hos Radia Mekaniske. Ferdig kappet på mål for 5000.- ink moms.

2. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Da var motorer og motstrømskjøleren montert :D Fronten til styreskapet ble levert idag for hull "fiksing". Cnc maskin er relativt mye bedre enn hva jeg kan klare med mitt verktøy  :ilike:

Vedlagte filer:

3. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Nå skal alt demonteres og "understellet" lakkeres, så bordet ikke ruster :) Så blir det test av Blichamann burner når regulatoren kommer  >:D >:D >:D >:D

Vedlagte filer:

4. Wake

Wake
    Expand Collapse
    Registrert bruker

What's he building in there... What is he building in there. We have a right to know... :)

Flotte bilder!

5. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Flotte, tja.. Hvertfall det beste for anledningen, min iPhone.. Som forøvrig har blitt brukt som mopp, bil, båt ned trappen etc av minstemann. Kameraet er relativt slitent  ;D

6. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Yes, da har bordet vært montert, slik at alt er tilpasset og blitt demontert for litt farge som også forhindrer rust.[​IMG]

7. Roger

Roger
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Nå er det nesten som om jeg kjenner vørterlukt    :sikle :sikle

8. mikslen

mikslen
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Stilig! Hvor har du kjøpt regulatoren?

9. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Det er jeg litt usikker på, det er Kim som fikset denne.
    Pratet med han nå, så han kommer med link.

10. KimOlsen

KimOlsen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

11. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Fikk ordnet fronten på styreskapet her om dagen, så da begynner den delen av prosjektet  :biersmile:
    Relativt enkelt og koble dette, men hatet er og vente på alle delene som skal inn i faenskapet  ;D ;D
    Rart at jeg alltid klarer og være treig med deler, men men.. Ting fra Junaiten kan jo noen ganger ta sin tid.

Vedlagte filer:

12. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Her har jeg fått hivd på litt farge, hele skapet skal være svart da jeg ikke er super fan av orginal fargen.
    Alle PID`a er montert, bortsett ifra den jeg er litt usikker på hvor jeg har lagt, noen pilot-lamper og brytere. ( mangler forøvrig en pilot-lampe ).
    Med tiden freses det hull i senter på fronten for en skjerm, slik at vi kan ha oppskrifter/intarweb etc.
    Hvis det er noen som vet hvor man kan få laget skilter f.eks motor on/off osv, please speak  :help:

Vedlagte filer:

13. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

På baksiden blir det kabel kanaler samt "strømpe" for kabelføring til bakdelen av skapet. Igjen, noe sen med enkelte artikkler  :biersmile: :biersmile:

Vedlagte filer:

14. magne1972

magne1972
    Expand Collapse
    Moderator

http://www.skiltmax.no/skiltomaten/plastskilt

15. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Tusen takk  :ilike: :ilike:

16. Albech

Albech
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Dette blir knall.

17. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Tja, da har jeg mottatt noen flere deler, noe mer er kjøpt.
    Begynt og montere "perforerte" kabel kanaler i bakplate/front, montert litt kjøleribber samt SSR. Pr.idag så trenger vi ikke mer enn 1 stk SSR ( HLT = RIMS ). Skal montere en til, imo ser det bedre ut  >:D
    Fikk maskert og lakkert resten av skapet idag, montert litt små fiks som kontakter for motorer samt RIMS-tuben. Fikk også XLR- tilkoblingene til PT-100 probene.
    Så i helgen tipper jeg at det meste av skapet skal være ferdig, hvis alt går etter min plan og ikke kona sin  :ilike:
    Venter fortsatt på noen kabler, skilter for merking osv.

Sikkert noen som stusser på at skapet er dypt, men det skyldes rett og slett feiltasting på artikkel.nr da det ble bestilt. Dette er 300 dypt, tanken var 150. men men, mer plass og boltre seg på :)

Vedlagte filer:

18. Uv

Uv
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Flere bilder  :biersmile:

Vedlagte filer:

19. Albech

Albech
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Supert Magnus.

20. Martin E

Martin E
    Expand Collapse
    Dommerkomitemedlem

http://signsbannerstags.ca/ <- Super service og greie priser, det er samme tags som The Electric Brewery bruker. 1,75$ per stk om jeg ikke huske feil, mail signsbannerstags@sympatico.ca for bestilling er det greieste, bestillingsskjema på nett funker ikke.

Del denne siden