Skapelsen av Dobbelstut`s Nanobryggeri.

Takk :) Ja, alt er kjøpt hos Radia Mekaniske. Ferdig kappet på mål for 5000.- ink moms.
 
Da var motorer og motstrømskjøleren montert :D Fronten til styreskapet ble levert idag for hull "fiksing". Cnc maskin er relativt mye bedre enn hva jeg kan klare med mitt verktøy  :ilike:
 

Vedlegg

  • bilde (1).JPG
    bilde (1).JPG
    1,8 MB · Sett: 949
Nå skal alt demonteres og "understellet" lakkeres, så bordet ikke ruster :) Så blir det test av Blichamann burner når regulatoren kommer  >:D >:D >:D >:D
 

Vedlegg

  • bilde (2).JPG
    bilde (2).JPG
    550,4 KB · Sett: 916
MagnusU.V skrev:
Brewstand sveises. Får veiledning av Kristian  ;D Selv om det er han som er sveiseren av oss.
What's he building in there... What is he building in there. We have a right to know... :)

Flotte bilder!
 
Flotte, tja.. Hvertfall det beste for anledningen, min iPhone.. Som forøvrig har blitt brukt som mopp, bil, båt ned trappen etc av minstemann. Kameraet er relativt slitent  ;D
 
Yes, da har bordet vært montert, slik at alt er tilpasset og blitt demontert for litt farge som også forhindrer rust.
ynumejuh.jpg
 
MagnusU.V skrev:
Nå skal alt demonteres og "understellet" lakkeres, så bordet ikke ruster :) Så blir det test av Blichamann burner når regulatoren kommer  >:D >:D >:D >:D

Stilig! Hvor har du kjøpt regulatoren?
 
mikslen skrev:
MagnusU.V skrev:
Nå skal alt demonteres og "understellet" lakkeres, så bordet ikke ruster :) Så blir det test av Blichamann burner når regulatoren kommer  >:D >:D >:D >:D

Stilig! Hvor har du kjøpt regulatoren?

Det er jeg litt usikker på, det er Kim som fikset denne.
Pratet med han nå, så han kommer med link.
 
Fikk ordnet fronten på styreskapet her om dagen, så da begynner den delen av prosjektet  :biersmile:
Relativt enkelt og koble dette, men hatet er og vente på alle delene som skal inn i faenskapet  ;D ;D
Rart at jeg alltid klarer og være treig med deler, men men.. Ting fra Junaiten kan jo noen ganger ta sin tid.
 

Vedlegg

  • Styreskap.JPG
    Styreskap.JPG
    27,7 KB · Sett: 767
Her har jeg fått hivd på litt farge, hele skapet skal være svart da jeg ikke er super fan av orginal fargen.
Alle PID`a er montert, bortsett ifra den jeg er litt usikker på hvor jeg har lagt, noen pilot-lamper og brytere. ( mangler forøvrig en pilot-lampe ).
Med tiden freses det hull i senter på fronten for en skjerm, slik at vi kan ha oppskrifter/intarweb etc.
Hvis det er noen som vet hvor man kan få laget skilter f.eks motor on/off osv, please speak  :help:
 

Vedlegg

  • Styreskap3.JPG
    Styreskap3.JPG
    1,8 MB · Sett: 787
På baksiden blir det kabel kanaler samt "strømpe" for kabelføring til bakdelen av skapet. Igjen, noe sen med enkelte artikkler  :biersmile: :biersmile:
 

Vedlegg

  • Styreskap2.JPG
    Styreskap2.JPG
    1,8 MB · Sett: 778
MagnusU.V skrev:
Her har jeg fått hivd på litt farge, hele skapet skal være svart da jeg ikke er super fan av orginal fargen.
Alle PID`a er montert, bortsett ifra den jeg er litt usikker på hvor jeg har lagt, noen pilot-lamper og brytere. ( mangler forøvrig en pilot-lampe ).
Med tiden freses det hull i senter på fronten for en skjerm, slik at vi kan ha oppskrifter/intarweb etc.
Hvis det er noen som vet hvor man kan få laget skilter f.eks motor on/off osv, please speak  :help:
http://www.skiltmax.no/skiltomaten/plastskilt
 
Tja, da har jeg mottatt noen flere deler, noe mer er kjøpt.
Begynt og montere "perforerte" kabel kanaler i bakplate/front, montert litt kjøleribber samt SSR. Pr.idag så trenger vi ikke mer enn 1 stk SSR ( HLT = RIMS ). Skal montere en til, imo ser det bedre ut  >:D
Fikk maskert og lakkert resten av skapet idag, montert litt små fiks som kontakter for motorer samt RIMS-tuben. Fikk også XLR- tilkoblingene til PT-100 probene.
Så i helgen tipper jeg at det meste av skapet skal være ferdig, hvis alt går etter min plan og ikke kona sin  :ilike:
Venter fortsatt på noen kabler, skilter for merking osv.

Sikkert noen som stusser på at skapet er dypt, men det skyldes rett og slett feiltasting på artikkel.nr da det ble bestilt. Dette er 300 dypt, tanken var 150. men men, mer plass og boltre seg på :)
 

Vedlegg

  • front1.JPG
    front1.JPG
    341 KB · Sett: 585
  • bakplate 2.JPG
    bakplate 2.JPG
    287,1 KB · Sett: 579
  • bakplate.JPG
    bakplate.JPG
    255,4 KB · Sett: 596
Flere bilder  :biersmile:
 

Vedlegg

  • lakk.JPG
    lakk.JPG
    234,7 KB · Sett: 587
  • bakplate montert.JPG
    bakplate montert.JPG
    310,7 KB · Sett: 586
  • bunn.JPG
    bunn.JPG
    374,9 KB · Sett: 573
MagnusU.V skrev:
Hvis det er noen som vet hvor man kan få laget skilter f.eks motor on/off osv, please speak  :help:

http://signsbannerstags.ca/ <- Super service og greie priser, det er samme tags som The Electric Brewery bruker. 1,75$ per stk om jeg ikke huske feil, mail signsbannerstags@sympatico.ca for bestilling er det greieste, bestillingsskjema på nett funker ikke.
 
Tilbake
Topp