Skapelsen av Dobbelstut`s Nanobryggeri.

Uv

 
Hepp Nrbl.

Jeg og Kim har lenge hatt lyst til og utvide bryggeriet vårt en god stund, så vi hoppet i det og bestilte like godt en god del tingtang.
Tenkte jeg jeg skulle starte en tråd hvor jeg fortløpende legger ut litt om hva vi har tenkt til og hvordan fremdriften er :ilike:
Vi har pr. idag en Blichmann 10gal som vi RIMS`a med March og PID. Denne løsningen har fungert perfekt, og har gitt oss masse god øl. Men man har jo også lyst til og teste HERMS når RIMS er testet og brygget en del på. Da våres personlige favoritt sjappe www.bryggselv.no kunne gi oss en fin pris på Blichmann utsyr så var valget enkelt. Vi tester HERMS.

Etter en masse googling, så fikk vi lyst til og lage en brewstand. Så da begynte jeg og sjekke priser på stål etc for og kunne lage dette selv. Fant en butikk som ligger på Alnabru ved navn Radia Mekaniske ( http://radia-mekaniske.no/ ) disse kan levere alt innen stål osv på bestilling. Fant fort ut at ikke alle leverer "små" menger med noe de selv bare kaller småkapp, men altså disse fikset biffen for en grei penge.  8)

Bestillingen som ble gjort på Bryggselv:
2 stk 30gal Blichmann kjeler.
1 stk Blichmann Gassbrenner.
1 stk motstrømskjøler.

Utover dette ble det bestillt 1stk HERMS coil fra Junaiten.
1 stk March pumpe ( da vi har en ifra før. )
2 stk PID Sestos
Div følere til PID.

Tanken er og bruke 10gal Blichmann som pr.idag har RIMS tube som HLT hvor vi monterer coilen og
Blichmann 30gal til MLT og Boil. Vi ser jo at 10gal ikke har samme blingfaktor som 30gal, så det blir vel og bestille en 30gal til HLT om ikke alt for lenge  ;D 8) ;D Det må jo tross alt matche.
Når alt er fiks ferdig sveiset, montert osv så blir det og montere quick-connect`s på alt som er av kraner, pumper etc.

Bilde av RIMS`s MLT som den er idag, men som skal bli HLT på nye anlegget :
 

Vedlegg

  • bilde (5).JPG
    bilde (5).JPG
    534,6 KB · Sett: 1.354
Brewstand sveises. Får veiledning av Kristian  ;D Selv om det er han som er sveiseren av oss.
 

Vedlegg

  • bilde (1).JPG
    bilde (1).JPG
    1,7 MB · Sett: 1.291
Takk takk, det skal bli bra når ting faller litt mere på plass. Må begynne med styreskapet snart også, relativt for gjort men så ufattelig kjedelig :)
 
Detta så lovende ut! Du får blir ferdig snart, så kan jeg ta en tur for en titt og ta med de siste stiklingene før de blir til jord i Kjøleskapet ;)
 
Når det er blitt ferdig så blir det grilling og fellesbrygg hos meg samt konsumering av godt øl >:D
 
Prøver en ny plasmaskjærer, prøver og lage hull til Blichmann Brenneren.
http://m.youtube.com/#/watch?feature=youtube_gdata_player&v=MBhkOs55_1c&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DMBhkOs55_1c%26feature%3Dyoutube_gdata_player
 
Ble hull til slutt, litt vinkelsliper så blir det bra.
u3adyser.jpg
 
Lineup som det står nå. Neste er montering av motorer, motstrømskjøler, fått på noe svart farge på "understellet"  samt fått koblet styreskapet ..
qeduju4u.jpg
 
Tilbake
Topp