Skumming

Sliter med skumming fra mitt setup. 2 tårn med Perlic 650SS flow control kraner.
Det er 1,6 m med 3/16 ID slanger. Det virker som det trekkes luft noen plass. 95% skum i glasset.

Jeg har prøvd å regluere på co2 trykket, for å sjekke om det er motstanden som er feil. Men så fort det begynner å renne fra kran så skummer det.

Funnet 2 pakninger som jeg mistenker skal være der, men er usikker. Prøvd å plasser de mellom kran og Shank, men fikk ikke koplet kran til da. Har gått over klemmene på barb også.

Noen som har opplevd det samme? Frusterende å måtte bruke flexitapen fra min kegerator :)

Terje

Sist redigert:
Det funker fint med flexitap, men ikke med tappetårnene?

Kan det være at tårnene er for varme?
Har sett mange, kreative løsninger med pc-vifter o.l., for å få ned temperaturene inni selve tårnet.

ja har tenkt tanken ang. temp. Jeg har tatt ut et hull på ca 35mm, men har ikke sirkulasjon på luften. Men hører fra andre som har har tynn hull i gjennom skapet og dermed null kjøing i tårnet, og nesten ingen skumming.

Funke fint med flexitap ja.

Du kan jo alltids prøve å ta litt iskaldt vann på et tomt fat og presse igjennom noen liter av det, bare for å få senket temperaturen på slangene og kranen, og så koble på ølen din og se om det skummer like mye da.
Om ikke annet enn å få bekreftet/avkreftet om det er temperaturen som er synderen.

Tilbake
Topp