Skyllemanifold

Sverre K

Norbrygg-medlem
Når influensaen herjer med kroppen sånn at man ikke kommer seg på elgjakt må man finne andre sysler.  Har i lang tid spekulert på en sak for overrisling i meskekaret og i dag var dagen for å lodde sammen rør og bend.  Denne er laga i 12mm og ser ut for å funke etter plan så kanskje man skulle brygge noe øl med det samme man var igang.

Vedlegg

• 021.JPG
    575,9 KB · Sett: 768
Jeg sitter også hjemme og harker og har god tid på nett. Det så ut til at du fikk dekket kjelen godt. Hadde vært interessant å sett flere bilder av bryggeutstyret!
Svein Erik

Her er resten et rims opplegg. Kjøpte et ferdig oppsett med rimskolbe og styreskap men har bytta ut kokegryta og vanntanken.  Brygger 50-60 liter i slengen, men kan nok klare oppimot 90 liter om det var ønskelig.

Vedlegg

• 004.JPG
    343,1 KB · Sett: 601
RIMS funker helt fint for meg, har måtte finne ut av saker og ting sjøl om hvordan det skal brukes men synes å få det til no.  Kjøpte det som en pakke med fat, kjøler og tappetårn og en god del malt var også med.  Hadde god effektivitet tidligere men så droppa den igjen, men meska sist etter "Speidelprogramm" og da fikk jeg effektiviteten opp igjen i 84%.  Gahr her inne sier man bør kutte 50-52 graderstrinnet og heller gå for 60 grader så det testes ut ved neste brygg.  Er ellers fornøyd med oppsettet, lett å reingjøre og siden jeg har okkupert et kjellerrom så står det klart til enhver tid.  Bare å fylle opp med vann å slå på brytern å kverne malt så er man igang, har coronamølle så det er vel neste investering.  Har forresten to av dem så det tar vel noe tid før de er utslitte.  Kokekjelen som fulgte med var på ca 50 liter så den har jeg bytta ut, han jeg kjøpt av hadde holdt seg på ca 40 l i batcher.

Nei, Coronaen står vel ikke helt i stil med resten.  :) Har selv Barley Crusher og er godt fornøyd med den. Anbefales.

Tilbake
Topp