Slangeklemmer for tynne slanger?

Eduard

Norbrygg-medlem
Jeg har opplevd at gassflasken min er gått tom for CO2 fordi jeg manglet noen slangeklemmer. Hvor (gjerne i Oslo-området) får jeg tak i slangeklemmer som passer til tynne slanger, 5-8 mm ytterdiameter?
 
Jernvarer ala Jernia.
Skal se kommende helg hva jeg får tak i, innbiller meg at landhandelen "der hjemme" har knøttsmåe slangeklemmer, hvis det fremdeles trenges.
 
Brukar kun rustfri surretråd (streng) på alle slangane mine. Silikon, øl og gass. Kansje ikkje det lekraste men enkelt og greit. To-tre rundar rundt og så tvinne.
 
protto skrev:
Brukar kun rustfri surretråd (streng) på alle slangane mine. Silikon, øl og gass. kanskje ikkje det lekraste men enkelt og greit. To-tre rundar rundt og så tvinne.

Streng tetter best, slangeklemmer kan pga. bredden lage lekasjer.
 
Har vurdert streng, så kan hende jeg plukker en gammel streng fra gitaren og tvinner det rundt. Har imidlertid kjøpt 4 klemmer til slanger på 8-10 mm, som Neslekkim linket til, så at jeg kan prøve dem først.
 
:)
For oss som jobber som kontor-rotter etc, så er det fint å ha et sted der du kan spørre om alle mulige rare ting, ikke alt er oppidagen for de som ikke  jobber innenfor et yrke som har relasjoner til utstyrsbruket innenfor brygging :)
 
Orsak, prøvde meg på litt underbuksehumor. Elles kan eg nok samanlikne tommeltal med kven som helst...  :skitbra:
 
Tilbake
Topp