snart bryggeri:-)

magne1972

Moderator
legger ut noen bilder av utstyret mitt, crankandstein maltmølle er på vei over dammen også:)
 

Vedlegg

  • IMG_0076.JPG
    IMG_0076.JPG
    232,6 KB · Sett: 1.044
  • IMG_0078.JPG
    IMG_0078.JPG
    561,3 KB · Sett: 1.047
  • IMG_0075.JPG
    IMG_0075.JPG
    248,3 KB · Sett: 1.054
  • IMG_0074.JPG
    550,7 KB · Sett: 1.053
  • IMG_0077.JPG
    IMG_0077.JPG
    551,2 KB · Sett: 1.061
Fint tappetårn og gryte! Regner med at du ikke ennå har laget en kobberkveil til kjølig av vørter? ;D

Blir det en kegerator (øleskap med tappetårn oppå) på deg?
 
jepp, er møbelsnekker, så jeg driver å planlegger et ølskap med høy waf så jeg ikke blir forvist fra stua. tenkte å bygge ett med en jockeybox cooler i med plass til et corneliusfat. fikk foresten tappekrana for 31$ på ebay.
 
ser flott ut! jeg også bestillte en crankandstein maltmølle så de to reiser sammen hitt nå  ;D har du krabbekoker til 299? har sett samme kokeren i dag i Molde men tenkte å vente til over vinteren for å beginne på gass.
 
krabbekokeren er kjøpt i sandefjord sammen med kjelen. tror det var 795 for kjele og koker. skal snart til biltema der skal det investeres i kobberbransjen:) drivstoffrør 8mm på 5 meter burde erstatte kjøkkenvasken, så blir ihvertfall husfreden reddet der:) driver og bygger mesker av en kjøleboks fra harryturen i sommer nå. 149 for en 24 liters boks i pp plast. tenkte å lage sil av sprutrister fra clasern med tappekran i enden. skal batch sparge så er egentlig ikke så nøye på utløp da etter det jeg har skjønt.
hyggelig med folk fra nordalen her! når bryggeriet er ferdig skal det opp bilder her, så følg med. har satt to brygg av kit foreløpig, og neste er all grain. med alt utstyret som nå er kjøpt inn/skal kjøpes, så må jeg si at dette er evergod.... litt dyrere for smakens skyld:)
 
glemt alfor lenge å fortelle at corneliusen er kjøpt av magnumhansen brukeren på forumet fra vestfossen. veldig hyggelig mann grei pris på fatet, og rett fra fabrikk. påstemplet 07.2009 produksjonsdato. takker for hyggelig handel ragnar hvis du leser dette:)
 
Ser lovende ut! Gleder meg til å se bilder som kan inspirere til WAF-proof kegerator!  :biersmile:

Har du fått tak i overgang fra AGA sodastreamer-flaske til regulatoren?
 
mojo skrev:
Ser lovende ut! Gleder meg til å se bilder som kan inspirere til WAF-proof kegerator!  :biersmile:

Er dette noe du fortsatt sliter litt med? ;D

Tips: kjøp nytt (det som er synlig) og bygg det fint. Sett det så ved siden av sofa-en og nyt!  :biersmile:
 
ja kanskje litt, men klager ikke! :) masse goodwill å spore angående brygging, bare jeg ikke "roter for mye".. fair nok.

Er det noe sted i huset vi har plass, så er det ved siden av sofaen!
 
magne1972 skrev:
glemt alfor lenge å fortelle at corneliusen er kjøpt av magnumhansen brukeren på forumet fra vestfossen. veldig hyggelig mann grei pris på fatet, og rett fra fabrikk. påstemplet 07.2009 produksjonsdato. takker for hyggelig handel ragnar hvis du leser dette:)

Er dette det samme som Ing. Ragnar Hansen AS på Vestfossen, tro? (takk, søkefunksjonen på Gule Sider) Hva kostet fatet da?
 
Er dette det samme som Ing. Ragnar Hansen AS på Vestfossen, tro? (takk, søkefunksjonen på Gule Sider) Hva kostet fatet da?

Ja det er meg. Men jeg er tom for fat og kommer etter all sannsylighet ikke
til å gjøre no sånt igjen.
Men jeg ser av bildene dine at du har i hvert fall ett større ølfat.
Jeg kommer til å lage noen overganger fra fatgjengen og til Corneliusventilene
for å slippe trekantkoblingene på fatene. De som har interesse av sånne kan jo kontakte meg.
 
Da var første øllet tappet fra skkapet, og Skapet har fått bestått i karakter ::)
 

Vedlegg

  • IMG_0135.JPG
    IMG_0135.JPG
    706,2 KB · Sett: 715
øllet var meget godt. stått på corny i 3 uker, og desverre snart tom :roedme:
stakkaren rakk ikke modnes engang. HJELP JEG TRENGER MERE KEG'S ::)
Hva synes du som møbelsnekker om mitt heltre ølleskap?
kommer tilbake med peltier-elementet når det er annkommet da :sikle
 
neida, topp-platen er ikea fra da jeg pusset opp kjøkkenet, resten er furu maskinert og malt av undertegnede.
vannbasert sprøytemaling ::) miljøvennlig det.
møbelplate tilfrest som speil. og rammer gjort av vrak fra jobb.
 
magne1972 skrev:
neida, topp-platen er ikea fra da jeg pusset opp kjøkkenet, resten er furu maskinert og malt av undertegnede.
vannbasert sprøytemaling ::) miljøvennlig det.
møbelplate tilfrest som speil. og rammer gjort av vrak fra jobb.

jeg tuller bare.. helt topp med heltre! men bilde er ikke veldig klart.. spon og dritt liker ikke jeg. Har laget mye møbler selv i huset. eik, bøk, furu.

tenkte å besøke deg en gang i november eller senest i desember. lærerik og hyggelig  :skitbra:
 
Tilbake
Topp