Sodastream CO2-flasker

beefeater

Norbrygg-medlem
Hvor får man tak i slike, helst med mulighet for å bytte til seg full flaske rimeligere enn å kjøpe ny når den er tom?

Har sett de hos Clas for lenge siden, men finner dem ikke på nettsidene deres nå.
Det jeg derimot fant var billig overgang og miniregulator hos Lund Teknik.

Mener å ha sett noe i avisa i fjor en gang om at noen hadde sprengt ei brusmaskin eller noe slikt med ei defekt flaske. Ble Clas så redd for søksmål at han har sluttet å selge dem?

Det siste bekymrer meg ikke noe særlig; sikkert mye større fare for å ramle på havet etter å ha avnydt innholdet i ut på tur-sekken enn å få granatsjokk av ei dårlig CO2-flaske...
 
Du får dem blant annet på Obs (Jekta) på Langnes. Kjøpes i infomasjonsskranken. Har forøvrig kjøpt overgang hos Lund Teknik for å fylle flasken selv fra min 9 kilos. Men desverre var overgangen for grunn i godset. Får se om jeg får modifisert mutteren på fylleslangen.
 
Clas O selger dem fortsatt! 295,- første gang, så en hundrelapp hver gang du bytter...
 
Hei.
Vår selv innom Clas i dag å byttet inn en flaske.
Bytte prisen var 98kr
Ny flaske koster 229kr trur jeg.
På city cyd må man hendvende seg i informasjonen.

Det er en stund siden den episoden med en flaske som tuppen gikk av på.
Aga tilbake kalte alle flasker og måtte lage nye sa de på clas. Derfor hadde de ikke noen å selge.
Nå har de nye på lage.
Vår vist alvorlig, trur det bla definert som skuddskade.
Jeg levert selv inn mine to gamle og fikk tilgodelapp på nye flasker.
H.
Rune
 
Takk forkjappe svar! 5 minutter såvar problemet løst!

Har flytta på fastlandet men ikke værre enn at jeg ser byen :)
 
Kan bekrefte 229 for ny og 98 for bytte på CO i alle fall, og at alle som var inne var merket med et "2011"-merke for å vise at det var kontrollert og sendt ut etter tilbakekallingen. De ligger ikke på nett, og man må spørre i kassa. Litt knot for å slå den inn, men det ordnet seg. Overgangen fra Lund Teknik fungerer også utmerket til sitt formål.
 
Tenker på den overgangen til 425g flaske fra Lund Teknik, er det samme pakning som den til 300grams'en? Ser ikke at de har pakning til overgangen til 425g flaska noen steder...
 
Er ikke en pakning bare en pakning i dette tilfellet? et pakningssett fra feks biltema må da ha noe som passer, evt kan klippes til slik at de passer?
 
Supertørst skrev:
Tenker på den overgangen til 425g flaske fra Lund Teknik, er det samme pakning som den til 300grams'en? Ser ikke at de har pakning til overgangen til 425g flaska noen steder...

Jeg bestilte den overgangen i går,men glemte å bestille pakning. Fikk ordrebekreftelse fra Lund i dag og han hadde tatt med pakning, samme som til 300 grams

Overgangsstykke, regulator til 425 grams CO2
Pakning til 300/425 grams CO2 flaske
Pakkeomkostninger
Porto, Post Danmark, 250 gr, Udland
 
Atle Andersen skrev:
Supertørst skrev:
Tenker på den overgangen til 425g flaske fra Lund Teknik, er det samme pakning som den til 300grams'en? Ser ikke at de har pakning til overgangen til 425g flaska noen steder...

Jeg bestilte den overgangen i går,men glemte å bestille pakning. Fikk ordrebekreftelse fra Lund i dag og han hadde tatt med pakning, samme som til 300 grams

Overgangsstykke, regulator til 425 grams CO₂
Pakning til 300/425 grams CO₂ flaske
Pakkeomkostninger
Porto, Post Danmark, 250 gr, Udland

Se der du, takk for kjapt svar. Da legges det inn bestillin på dette hos Lund Teknik fra Ørlandet også ;)
 
Stemmer bra det, kjøpte en slik overgang selv fra Lund teknik for en måned siden. Den fungerer bra, husk å kjøpe med pakninger.
Tror jeg betalte NOK 158,-. for alt. Gjengene på Flaska heter trapesgjenger.
 
Da er den bestilt. Så det ble DKK 148,-, som er NOK 157.50,- inkl frakt. Bestilte med to pakninger.

Men registrerte at de ikke tar Visa eller Paypal. Så jeg venter på en .pdf med betalingsinfo for bankoverføring.
Litt tungvint med IBAN overføring, og kan lett komme på ekstra kostnader.

Men dette er det stedet jeg har kommet over som er billigst. Ser de ligger på rundt 500NOK på vinsenteret og tilsvarende andre steder. Litt vemodig å gi det for en slags liten mutter, selv om det er en praktisk mutter...

@Odland: Jepps. Med den overgang passer den til regulatoren. Som igjen kobles med slange til fatet. Fra slangen igjen går det en slange til krana.

Kjøper du regulatoren fra biltema, et brukt corneliusfat, fattilkoblinger, en picnikk kran, denne overgangen og en soda stream flaske. Har du en komplett tappekran til rundt tusenlappen.
Et kjøleskap til kjøling finner du gratis på El-retur utenfor Elkjøp på turen ut når du kjøper sodastream-flaska ;)

Har en 2kg CO2 flaske fra "vin og bar" som er for tiden på fylling. I slike tilfeller og ved turer er sodastream flaska tiltenkt i mitt tilfelle.
 
Er det forøvrig mulig å kjøpe noe utstyr som gjør at jeg kan fylle fra min 10kg flaske til min 2 kg og en slik Sodastream-flaske?
 
Mixmaster skrev:
Da er den bestilt. Så det ble DKK 148,-, som er NOK 157.50,- inkl frakt. Bestilte med to pakninger.

Men registrerte at de ikke tar Visa eller Paypal. Så jeg venter på en .pdf med betalingsinfo for bankoverføring.
Litt tungvint med IBAN overføring, og kan lett komme på ekstra kostnader.

Han tar paypal. Du får sikkert mail om det snart.
 
@Odland: Denne videoen har en forklaring på hvordan man fyller disse små brusmaskintankene med en stor CO₂ tank:
http://www.youtube.com/watch?v=O76QWwAE59I&NR=1
Husk å post deleliste og hvor du har kjøpt dem hvis du får det til :)
Kunne vært interessert i å bygd en slik selv.


Her er vi forresten inne på noe til en rimelig penge. De er laget for paintballtanker. Men lurer på om vi da bare er en overgang unna. Hvis dette ikke er USA-gjenger.
http://cgi.ebay.com/New-Deluxe-Dual...ltDomain_2&hash=item2a0fdbd9ad#ht_2270wt_1024

Her er en som selger en overgang for Eur 53 + frakt:
http://www.youtube.com/watch?v=Kz6yfOQlU28&NR=1
 
Tilbake
Topp