Sodastream fatpakke

Hei! Er ny her på forumet, og har kun en håndfull brygg bak meg.
Har funnet ut at jeg vil kjøpe fat, slik at jeg kan begrense flaskingen framover.
Jeg har ikke mulighet til å fylle co2 her jeg bor, så sodastream virker til å være løsningen for meg.
Har funnet noen pakker, men aner ikke hva som er best, eller hva jeg skal se etter.

Er det noen her på forumet som kan fortelle meg hva jeg bør kjøpe, eventuelt fordeler og ulemper med pakkene..? :)

Cornelius Fatpakke - Ølbrygging AS

Fatpakke Sodastream

Fatpakke 15, 1 Nytt Cornelius 19L, 1 tappemulighet CO2 regulator for Sodastream
 
Hvis du vil ha sodastream er vel alt. nr. 2 for deg
Jeg bruker sodastream mest av plassbegrensning
men det skal ikke vær så vanskelig å etterfylle med gass
 
Hvis du vil ha sodastream er vel alt. nr. 2 for deg
Jeg bruker sodastream mest av plassbegrensning
men det skal ikke vær så vanskelig å etterfylle med gass
Takk for svar!
Har sjekket litt rundt her jeg bor, Alta, og har ikke funnet noen som fyller :(
Fant en plass der man kan bytte tom flaske, men det var fryktelig dyrt.
Tenkte å kjøpe clas ohlson sin 885g flaske.
 
Takk for svar!
Har sjekket litt rundt her jeg bor, Alta, og har ikke funnet noen som fyller :(
Fant en plass der man kan bytte tom flaske, men det var fryktelig dyrt.
Tenkte å kjøpe clas ohlson sin 885g flaske.
Tilgjengelighet er viktigere enn pris for mange, de store flaskene er også vanskelige å transportere. Om man tar brukervennligheten i betraktning er det vanskelig å slå de nye panteflaskene fra Classe. Kjøp et par av gangen, så har du for lang tid.
 
På mitt lille tappetårn har jeg kun benyttet sodastream flasker. Lettvindt og ikke dyrt heller når det finnes retur/pant på tomme flasker. Så du kommer til å bli fornøyd
 
Rusta smeller til med AGA til 39,- fra tid til annen, så hadde jeg begynt på ny, hadd jeg kanskje bare holdt med til 425g-patroner. Er alltid litt "oll" å fylle på flasker, og så suger det lut å slippe ut noen kilo ved evt lekkasje.
 
Takk for hjelpa alle sammen! Da tenker jeg at jeg bestiller pakken fra brewshop Blir godt å redusere antall flasker!
 
Pass på en ting. Den lille regulatoren som er inkludert i Brewshop sin pakke har kun en manometer. Du får bare se trykk i fatet, men ikke hvor mye co2 som er igjen i flaska. Jeg ville anbefale deg å kjøpe ordentlig regulator og overgang til sodastream i tillegg.
Ellers er sodastream absolutt OK. Bruker ikke noe annet jeg.
 
Pass på en ting. Den lille regulatoren som er inkludert i Brewshop sin pakke har kun en manometer. Du får bare se trykk i fatet, men ikke hvor mye co2 som er igjen i flaska. Jeg ville anbefale deg å kjøpe ordentlig regulator og overgang til sodastream i tillegg.
Ellers er sodastream absolutt OK. Bruker ikke noe annet jeg.
Ser man noengang hvor mye co2 som er igjen i flaska?
 
Du får en indikasjon med flasketrykket, men kurven er rimelig progressiv mot slutten, men med litt erfaring så får du en ide om ikke annet.
 
På en Sodapatron vil det ikke være mye igjen når manometer begynner å falle nei, men på en 6kg. flaske er det ennå 800 gram gass igjen da og hele 56 gtam på en SodaStream patron :)
 
Pass på en ting. Den lille regulatoren som er inkludert i Brewshop sin pakke har kun en manometer. Du får bare se trykk i fatet, men ikke hvor mye co2 som er igjen i flaska. Jeg ville anbefale deg å kjøpe ordentlig regulator og overgang til sodastream i tillegg.
Ellers er sodastream absolutt OK. Bruker ikke noe annet jeg.

Ok. Så da er egentlig pakken fra ølbrygging.no det beste alternativet?
Er det ellers noen svakheter med å bruke overgang istedenfor regulator som er lagd for sodastream? Ikke lettere å få lekkasje eller lignende?
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Ok. Så da er egentlig pakken fra ølbrygging.no det beste alternativet?
Er det ellers noen svakheter med å bruke overgang istedenfor regulator som er lagd for sodastream? Ikke lettere å få lekkasje eller lignende?
Jeg har brukt vanlig regulator med overgang og sodastream flasker i nesten 3 år. Ingen lekkasjer.
 
Har selv kjøpt sodastream-regulator, men enda ikke fått den i drift. Pakninngen ser ikke ut til å være riktig for AGA. Har også hørt at man kan ha noen uhell med disse regulatorene (type "boom") ifm at de tas av/på. Dette går jo veldig fint på kullsyremaskinene, så skjønner ikke helt det.

Kanskje orakelet @Oddvar Demmo (eller andre) kan fortelle litt om forskjellen på AGA/Sodastream og vanlig gassflaske når de er i bruk? Vanlig gassflakse kan man jo skru ifm demonetering.
 
Tilbake
Topp