Sodastreamflaske fra Europris

Disse er sodastream og funker bra på rett adapter. I tillegg finnes det flasker fra aga og de er ikke samme flasken.

Clas har også sodastream men europris er billigere. Pass på at du da ikke har aga adapter

Easybrew
 
Er ikke sodastreamgass den samme hvor du kjøper fra da? Har kjøpt på clas tidligere og de har passet. Eneste forskjellen jeg ser er at det er rødt på flasken fra clas, og ikke på den fra europris.

Edit:
Fikk det til. Et eller annet hadde skjedd i gjengen. halv flaske tommere, men men! Takk for input!
 
Sodastream er sodastream så lenge det står sodastream på flasken. Etikettene endrer seg igjennom året med atår alltid sodastream på den.

Men mange plasser selger både aga og sodastream flaske og da kan en få feil hvis en ikke ser etiketten på de. Har gjort den feilen sjøl og fikk ikke i utgangspunktet levere tilbake feil flaske for å bytte til sodastream ved innbytte. Men det ordnet seg til slutt..

Bra det ordnet seg..

Easybrew
 
Ikke meningen å være off topic, men kanskje jeg kan spørre her allikevel: Har brygget en batch til gutten som er russ, og skal ha samling her til helgen. Morsomt for de å kunne tappe øl fra tårnet. Nå har min 2l flaske blitt tom, og jeg må få byttet denne før torsdag. Bryggeland er tomme for 2 liters CO2, og jeg aner ikke om noen kan etterfylle denne flasken (jeg bor i Skedsmo kommune). Hva må jeg gjøre for å koble regulatoren min til en Sodastream flaske? Finnes det adaptere på Biltema, Clas, Jula?
 
Ikke meningen å være off topic, men kanskje jeg kan spørre her allikevel: Har brygget en batch til gutten som er russ, og skal ha samling her til helgen. Morsomt for de å kunne tappe øl fra tårnet. Nå har min 2l flaske blitt tom, og jeg må få byttet denne før torsdag. Bryggeland er tomme for 2 liters CO2, og jeg aner ikke om noen kan etterfylle denne flasken (jeg bor i Skedsmo kommune). Hva må jeg gjøre for å koble regulatoren min til en Sodastream flaske? Finnes det adaptere på Biltema, Clas, Jula?
Bryggekanten har vel ein adapter

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Må tillegges at vi er et par naboer som skulle prøvesmake russebrygget, og da falt nålen på regulatoren (til flasken) til null under tapping av tre halvlitere. Ølet er ferdig karbonert, men under tapping av disse tre glassene så jeg trykket i fatet falt - så da er det selvfølgelig krise. Russen har spurt om å få løfte kjøleskapet inn i bussen, og da må teknikken fungere... Takk for svar.
 
Disse er sodastream og funker bra på rett adapter. I tillegg finnes det flasker fra aga og de er ikke samme flasken.

Clas har også sodastream men europris er billigere. Pass på at du da ikke har aga adapter

Easybrew

Er samme flasker med minimal forskjell på ventil, så de går helt strøkent om hverandre på de fleste adapter. På enkelte må en trikse med å legge imellom feks en ørliten pladtbit eller bytte til o-ring som bygger mindre.

Flasker skal en få bytte om hverandre uansett leverandør, slik er det på alt av eierflasker om det så er co, o2, argon, nitrogen, etc. Du har nok bare truffet noen i butikk som var mindre opplyst ;-)
 
russen er hard på gassen også, pass på og instuere dem skikkelig så holder kanskje gassen hele russetida, egen erfaring.
:)
 
Tilbake
Topp