Sortering/Oppbevaring av ølkorker.

Hvordan oppevarere dere ølkorkene?

Begynner å bli noen poser med forskjellige farger.

Jeg bruker forskjellige farger på de forskjellige øltypene jeg flakser. I stedet for etiketter.

Noen som bruker noe lurt?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 
prøver og fargekoding med kapsler, men det trenges mange farger eller få øltyper :)

Oppbevaring foregår i posen de kommer i, hld unna fuktighet så går det bra.
 
Hvis man bruker fargekoding, må man huske kodene. Altså er dette uaktuelt.

Jeg bruker sølvfargede, kjøpt i poser á 1000 stk. hos Bryggselv. Og så skriver jeg en bokstavkode på korkene når jeg har flasket. Akkurat nå drikker jeg f.eks. en SA. Det dreier seg ikke om en smakløst oppkalling av ølet etter Hitlers Sturmabteilungen; det er en forkortelse for Scottish Ale. Akkurat det der er et lite problem: Det er vanskelig å unngå forkortelser som det sitter litt langt inne å skrive. Irish Stout blir f.eks til IS.

Enkorktypesystemet har den fordelen at jeg slipper å klekke ut snedige oppbevaringssystemer. To poser (26 og 29 mm) i en passe stor eske.

Dere har selvfølgelig oppdaget at korkene veier 2 gram, og at det altså er ganske enkelt å bare veie dem opp:)?
 
Hvis man bruker fargekoding, må man
Dere har selvfølgelig oppdaget at korkene veier 2 gram, og at det altså er ganske enkelt å bare veie dem opp:)?

Nei, men talte skruer og kuler (.22) på den måten :)
Jeg fører logg på hva fargene betyr og hva fatene inneholder, eks: Fat nr. 8 og grønn kork IPA.
Satser på st det senere blir Laser Engraver til korkene.
Struktuert må man uansett være.
 
Dere har selvfølgelig oppdaget at korkene veier 2 gram, og at det altså er ganske enkelt å bare veie dem opp:)?
Nei, det har jeg ikke oppdaget/tenkt på. Og jeg gremmes! Jeg har vært med å lage lagersystem der man har talt opp antall X ved hjelp av vekt. Så dette skulle jeg ha tenkt på. :oops:
 
Nei, det har jeg ikke oppdaget/tenkt på. Og jeg gremmes! Jeg har vært med å lage lagersystem der man har talt opp antall X ved hjelp av vekt. Så dette skulle jeg ha tenkt på. :oops:

Det kan være verdifullt å kunne holde jobb og privatliv atskilt:p.

Men noen ganger ... :)
 
Nei, men talte skruer og kuler (.22) på den måten :)
Jeg fører logg på hva fargene betyr og hva fatene inneholder, eks: Fat nr. 8 og grønn kork IPA.
Satser på st det senere blir Laser Engraver til korkene.
Struktuert må man uansett være.

men hvis struktur-iq'en ikke er så høy, må man klare seg på andre måter;)
 
Hvis man bruker fargekoding, må man huske kodene. Altså er dette uaktuelt.

Jeg bruker sølvfargede, kjøpt i poser á 1000 stk. hos Bryggselv. Og så skriver jeg en bokstavkode på korkene når jeg har flasket. Akkurat nå drikker jeg f.eks. en SA. Det dreier seg ikke om en smakløst oppkalling av ølet etter Hitlers Sturmabteilungen; det er en forkortelse for Scottish Ale. Akkurat det der er et lite problem: Det er vanskelig å unngå forkortelser som det sitter litt langt inne å skrive. Irish Stout blir f.eks til IS.

Enkorktypesystemet har den fordelen at jeg slipper å klekke ut snedige oppbevaringssystemer. To poser (26 og 29 mm) i en passe stor eske.

Dere har selvfølgelig oppdaget at korkene veier 2 gram, og at det altså er ganske enkelt å bare veie dem opp:)?
Fargekodene skriver jeg på kjøleskap døra. Så det er ikke noe problem.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 
Bruker nå bare hvite korker med små runde klistremerker på toppen.

Kjøpt disse:
http://www.nortea.no/Shop/Product/Movables-avtagbar-etiketter-rund-25-ark-Ø20-(2400-stk)/4386
Og lager fint design på denne siden
http://www.herma.de/no/service/gratis-software/herma-labelassistant-online-norsk.htmlhttp://www.herma.de/no/service/gratis-software/herma-labelassistant-online-norsk.html
Bruker kode: 4386

Har med #Batchnr, type og %. Fester så en etikett på kjøleskapet og en i bryggeloggen
Det var jo lurt.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 
Tilbake
Topp