Sosial ølsmakekveld i Oslo onsdag 3. mai 2023

Jørgen O

Dommer
Sentralstyre
Ta med eget hjemmebrygg og del med andre hjemmebryggere i et sosialt og inkluderende miljø. Dette er en uformell kveld der du kan bli kjent med andre hjemmebryggere og utveksle erfaringer.

Tid: Onsdag 3. mai kl. 18
Sted: Drammensveien 43, Oslo

Arrangementet er gratis, men for å ha kontroll på antall deltakere ber vi om påmelding i Hoopla.

Denne arrangementstråden kan brukes til spørsmål og kommentarer.
 
Jeg tar med 4 årganger Imperial Stout (eldste fra 2013) og litt rariteter som stjørdalsøl, heimabrugg og port-øl (oppspritet barleywine).

Er det planlagt noe mat, eller er det lurt å spise på forhånd?
 
I skrivende stund er det 16 bryggere som hygger seg med et stort spenn av øl av ulike kategorier: sterkeste øl er uten tvil Per Øyvinds port-øl på 35 %, mest premierte øl er vel Jørgens tyske pils A Smashing Pilsner (årets brygger 2020), beste øl er ……kvelden er ennå ung! «Noen» fremsnakker sine øl - gjett hvem!
 

Vedlegg

  • IMG_2408.jpeg
    IMG_2408.jpeg
    1.006,5 KB · Sett: 44
Kveldens eldste øl? En sensasjon - Nordlandsbryggeriets siste tilgjengelige øl fra 2006 (siger og skriver år totusenogseks), 40 liter. Kun på Norbryggs ølsmakekveld. Per Øyvind og Arne skjenker et mirakel foran mine øyne!
 

Vedlegg

  • IMG_2409.jpeg
    IMG_2409.jpeg
    1,5 MB · Sett: 49
Sist redigert:
Kveldens eldste øl? En sensasjon - Nordlandsbryggeriets siste tilgjengelige øl fra 2006 (siger og skriver år totusenogseks), 40 liter. Kun på Norbryggs ølsmakekveld. Per Øyvind og Arne skjenker et mirakel foran mine øyne!
Og det gikk faktisk an å drikke det! Absolutt litt av et mirakel, det ja - men nok ikke helt i klasse med det mer kjente vann til vin-trikset til Jesus, om vi skal tru vinsmakervurderinga av resultatet der:).

Det blei servert vesentlig bedre øl av deltakerne i går. Folk brygger rett og slett mye godt øl. Det må være en grei oppsummering av den faglige biten av evenementet, og det er viktig. Det betyr jo at Norbrygg funker:). Men enda viktigere er det at bryggerne er så sabla hyggelige mennesker.

Og da blir det jo en sabla hyggelig kveld. En stor takk til folka i Oslo Norbrygg som legger til rette for sosial magi av dette slaget:)!
 
Tilbake
Topp