Speidel 50L ønskes byttet i 20L

Hei ølvenner,

Jeg fikk i hus mitt flunkenye Speidel 50L i går. Kastet meg friskt ut i bryggingens edle kunst og to  (24 og 21 liter) ble gjennomført med godt resultat og uten problemer.
Tredje brygg - en havrestout  står og "humlekoker" nå. Gikk helt fint det også. Hva klager jeg på da tro?
Vel - jeg må erkjenne at:
1. 20 liter øl i en vending er nok for meg. Er jo pensjonist og kan for den saks skyld brygge nesten daglig. Gir muligheter for mange typer øl.
2. Rent fysisk vektmessig føler jeg at  50 liter blir mere å hanskes med enn jeg kanskje klarer - eller har lyst å prøve.

Så derfor gjerne et bytte i en nyere velfungerende 20L,  om noen skulle være interessert. 20 literen er sikkert litt lettere å hanskes med også.

Min 50L er kjøpt med ekstra kort maltrør og isolasjonskappe - pris fra Petit kr 21.605,-  og som sagt levert i går 25/11-10.
Ser at en 20L med kappe koster kr 13.920,-

Jeg kunne tenke meg å få  kr 7.000,- i mellomlegg - og utstyret må da eventuelt hentes her (Sarpsborg) - eventuelt annet etter  avtale.

mvh

FredT  41415069
 
Ny beskjed søndag 28/11 kl. 0030 - jeg beholder den jeg har. Bytte er altså ikke lenger aktuelt. Ingen har kontaktet meg ang. bytte så jeg antar det er ok.

Årsak er at jeg har brukt en del av lørdagen til å rigge 50Literen opp så jeg kanskje aldri kommer til å måtte løfte den igjen. Talje i taket til å løfte ut maltrør er vel det viktigste.
Og så må det vel være en slags feilkonstruksjon på den. For å få tømt den må man bikke på den for å få ut alle godsakene. Imidlertid er den slik laget at elektronikkboksen tar i underlaget når man bikker på den, og det tviler jeg på at den liker noe særlig. Har derfor laget det slik at bena dens  står på ett par trebord - høye nok til at den kan bikkes hellt vannrett og litt til uten problem.

Så da regner jeg med at kreftene mine rekker til lell ;-))

Tre brygg står alt  og blupper så fint så .......

Fred
 
FredT skrev:
Og så må det vel være en slags feilkonstruksjon på den. For å få tømt den må man bikke på den for å få ut alle godsakene. Imidlertid er den slik laget at elektronikkboksen tar i underlaget når man bikker på den, og det tviler jeg på at den liker noe særlig.

Samme opplegget er det på 20-literen, men der holder det stort sett å vippe den til boksen tar nedi underlaget.
 
roba skrev:
Eller sette den på kanten av et bord
Akkurat det synes jeg funket dårlig med 50 literen. Måtte trekke den lenger og lenger ut på kanten, men likevel ble denne boksen belastet. Ville jo heller ikke risikere at "smykket" gikk i gulvet da. Nå har jeg det altså slik at jeg kan tømme den totalt ved å bikke den under horisontalplanet. Og der kommer den til å stå. Ved vask og alt annet. Må spare på kreftene serru - ikke slite ut ølglassløftearmen i utide - eller er man bare litt lat kanskje.....

Fred
 
Tilbake
Topp