Ikke for å kuppe tråden, men jeg sliter med det samme. Selv med den innebygde "kvitte seg med luft" funksjonen. Har du noen tips @katla ?
Det er veldig synd, for det er en fantastisk pumpe!
Skrudde i fra hverandre røropplegget idag, for å sitte å fundere litt. Og tror jeg kom til en årsak til problemet. Jeg kjører er fast oppsett med rør, hvor det kan bli dårlig flow inn i pumpehuset. Skal prøve å sette pumpa litt under meskekaret, og bruke tyngdekraften. Tar evt kontakt på pm etterpå.
Så da er jeg ferdig med å stjele tråden Jeg ønsker å åpne pumpa etter hver brygging og vaske, og da er løsningen på pumpehuset på speidelpumpa genial! Kan anbefales på det sterkeste.
Rør er ikkje så praktisk som slangar. Om du har slange på innsida og utsida kan du løfta pumpa slik at slangen frå kjelen går opp til pumpeinnløpet. Om pumpa er slått av så vil luft stiga opp og gjennom pumpa og ut utløpet som også vert halde høgt. Så slår ein pumpa av/på slik eit par gonger og då burde den virka fint om det ikkje er anna luft som lurer i systemet.
Vi snakkar her om mesketemperatur går eg ut frå og ikkje opp mot koking for då vil det vel oppstår ein del anna saker.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.