spørsmål ang karbonering på fat

Har satt 2 bar trykk på 2 fat og disse står på 2 grader i kjøleskap.
problemet mitt er att idag skulle jeg ta en smakstest fra begge fat, og det burde holde med att koble på picnik slange. men det skjedde ikke noe. null trykk...

ingen lekkasje fra noen av fatene som jeg kan se og høre. (sprayet med starsan å ingen bobler)... er og litt dårlig karbonert.
økte trykket til 2.5 bar nå, ingen pakning som "popper"... skall bruke disse fatene om sirka 25 dager, hva gjør jeg?

har alltså stått UTEN co2 tilkoblet etter jeg fylte dem på 2 bar før sirka 2 uker siden. og er nå tom. er det brukerfeil rett og slett?
 
2 bar trykk, for så å koble bort co2 er ikke i nærheten av nok. Du må la fatene stå tilkoblet gass. Eller riste inn Co2 på ønsket trykk. Søk på tvangskarbonering på forumet

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
pleier alltid att ha co2 koblet til, men denne gangen hva jeg nødt til att koble fra. så..... brukerfeil. det er bra, då betyr det att jeg har mer att lære
 
pleier alltid att ha co2 koblet til, men denne gangen hva jeg nødt til att koble fra. så..... brukerfeil. det er bra, då betyr det att jeg har mer att lære
Vi har alle mer å lære. Heldigvis [emoji481]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
 
Dersom jeg skal koble fra, rister jeg inn et ‘grunntrykk’ og setter deretter på 2 bar. Sjekker neste dag.
Dersom du ikke rister, må du etterfylle mange ganger...
Finnes ingen tabell ved risting. Da tar man det på følelsen.
 
Tilbake
Topp