SSR relay

Etter beskrivelsen din å dømme tror ikke jeg heller det har noe med kjøleribbe å gjøre, jeg tror rett og slett at det ene
SSR'et du har fått ikke takler 2KW.
Har du sjekket at SSR'et du har fått har samme merking som det på ebay linken ?
Hvis det har det, så tror jeg enten at det er feilmerket eller "halvdefekt".
 
Det er samme SSR som i annonsen på Ebay, merket med 25A på releet.
Jeg har to stk og begge fungerer likt.
Jeg har sendt mail til selger og forklart problemet, får se hva han svarer.
 
Jeg ga opp de to releene som jeg hadde bestillt og fikk tak i ett nytt SSR fra Ebay:
http://cgi.ebay.com/Solid-state-rel...87?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c4b5da7f
Dette fikk jeg ikke heller til å virke med varmeelementene, så i ett desperat forsøk koblet jeg opp en 24VAC adapter(gjennom relestyring på PID) på input kontaktene på SSR og da virket det????
Releet er tydelig merket 3-32VDC så det er over min forstand hvorfor dette skal fungere nå.

Anybody som har en forklaring?

Jan Arild
 
Hmmm....

Jeg tror egentlig ikke at det virker.....tror du lurer Solid state releet.

Du nevnte tidligere at releet slo inn og så ut igjen, når du nå kjører på AC på styre signalet slår i realiteten SSRet inn og ut i ett kjør. Ettersom du benytter en adapter som har samme frekvens og fase som nettspenningen ser det ut til at det fungerer, men mest sansynlig ser ikke spenningen ut som en sinus lengre.
 
At du får et blink kan være at strømforsyningen er for liten eller feil på den, har du prøvd flere som ligger i 3-32 V= området, f.eks. en mobillader som er iorden.
 
Hmmm....

Jeg tror egentlig ikke at det virker.....tror du lurer Solid state releet.

Du nevnte tidligere at releet slo inn og så ut igjen, når du nå kjører på AC på styre signalet slår i realiteten SSRet inn og ut i ett kjør. Ettersom du benytter en adapter som har samme frekvens og fase som nettspenningen ser det ut til at det fungerer, men mest sansynlig ser ikke spenningen ut som en sinus lengre.
Mulig at det virker som du sier, men dioden på SSR lyser konstant når PID utgang er aktivert?
Diode på PID og SSR følger hverandre.
Temp økning fra f.eks 50 gr til 60 gr går ganske fort så det virker som spenningen til varmeelementene ligger konstant på, til PID begynner å regulere når temp nærmer seg SV.

Jeg har prøvekjørt bryggeoppsettet og justert diverse parametere på PID, og temp.regulering er stabil.
Det eneste feilen er at temp går 0,3 - 0,5 grader over SV før temp stabiliserer seg.
Dette er ikke noe stort problem, men hvilken parameter er det som styrer dette?
PID: Sestos Temperature controller D1S-VR-220

Jeg skal brygge til lørdag så får vi se om det fungerer.
Lager en ny tråd med bilder av oppsettet som er bygd etter inspirasjon fra Speidel Braumeister.
 
At du får et blink kan være at strømforsyningen er for liten eller feil på den, har du prøvd flere som ligger i 3-32 V= området, f.eks. en mobillader som er iorden.

Har prøvd to forskjellige 12 v adaptere, har målt spenningen inn på SSR til 10 - 12 V, men har ikke målt hvor hvor mye strøm de gir.
 
Jan Arild skrev:
At du får et blink kan være at strømforsyningen er for liten eller feil på den, har du prøvd flere som ligger i 3-32 V= området, f.eks. en mobillader som er iorden.

Har prøvd to forskjellige 12 v adaptere, har målt spenningen inn på SSR til 10 - 12 V, men har ikke målt hvor hvor mye strøm de gir.

Har du 12 V (mer enn 3) er den siden OK. Strømmen kommer av spenningen du setter på, (I=U/R) hadde den gitt for lite strøm ville spenningen blitt for lav (mindre enn 3 V)
Polariteten er rett ? siden den kobler inn med AC.
 
Har du 12 V (mer enn 3) er den siden OK. Strømmen kommer av spenningen du setter på, (I=U/R) hadde den gitt for lite strøm ville spenningen blitt for lav (mindre enn 3 V)
Polariteten er rett ? siden den kobler inn med AC.

Polariteten var koblet riktig da jeg brukte DC spenning, såfremt releet er riktig merket, kontakt 3: + og kontakt 4:  -
 
Tilbake
Topp