Hei, brygger på speidel 20l og fyller med kaldt vann fra springen kvelden før og koker helt opp for deretter å la det kjøle ned til ca 40 grader over natten, har ikke merket noen usmak eller noen klor tilsetnings smak.
Noen som har kommentarer på dette?
Hvis du bruker kaldt vann så er ikke det noe stort problem, problemet ser ut å stamme når du tappet varm vann rett fra berederen da den har i verste fall ligget der i lang tid.
Brygger på Speidel 50 og har benyttet samme metode som deg Dag Frode. Vannet havner da på ca. 40 grader påfølgende ettermiddag. Dette er noe sesongbasert da må satse på "ettermiddagsbrygg" i hyttesesongen. Må jo sove litt også. Ellers får en jo smake på 3-4 ferdige brygg under en "helgebrygging" ellers i året og har da god tid til å varme opp vannet.Hei, brygger på speidel 20l og fyller med kaldt vann fra springen kvelden før og koker helt opp for deretter å la det kjøle ned til ca 40 grader over natten, har ikke merket noen usmak eller noen klor tilsetnings smak.
Noen som har kommentarer på dette?
Tips til dere som vil kutte ned på bryggedagen:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Timer/Digital-timer-med-ukeprogram-2000021252/
Jeg setter på denne kl. 05:00. Da er meskevannet klart til 06:00 og bryggedagen kan starte med mesking.
Aner ikke hvordan dette vil fungere på en Speidel (siden dette er Speidel underforum) mulig den resetter seg, men funker knall i mitt Herms oppsett. Uret tåler 16a og starter 3kw elementet og begge pumpene mine.