Stc1000+

Holder på å sette opp en profil for en lys alkoholsvak ale her som vi tenker å gjære på 15-17 grader før coldcrash. Tommelfingerregelen for en ale er jo 14 dager i spannet. Men hvordan praktiserer dere coldcrash? 14 dager + coldcrash over et par døgn - eller 12 dager + coldcrash på et par døgn?
 
Jeg pitcher noe under så det går litt tid i starten og så kjøler jeg i slutten, så en Ale profil hos meg varer 20 dager. Går sikkert å korte inn..
 
Holder på å sette opp en profil for en lys alkoholsvak ale her som vi tenker å gjære på 15-17 grader før coldcrash. Tommelfingerregelen for en ale er jo 14 dager i spannet. Men hvordan praktiserer dere coldcrash? 14 dager + coldcrash over et par døgn - eller 12 dager + coldcrash på et par døgn?

Brukte totalt 10 dager inkl. 48t cold crash på min siste alkosvake øl. Funka fjell.
 
Noen som vet hvor det er lurt å handle tilbehøret man trenger for å flashe STC'en? Har Arduino men trenger diverse kabler (Dupont mm.).

 
Noen i SHL/Stord som kan gjøre denne flashe jobben?
Når jeg skal flashe noe så er det nok best jeg holder meg til rør:)
 
Etter litt "sosionom-kobling" er min opp å går. Funker knas. Meget fornøyd med denne løsningen å styre gjæringsforløpet på.
 
Ja det virker utrolig digg å kunne styre temperaturen sånn! Må nesten skaffe meg enda et ekstra kjøleskap eller to også skjønner jeg... :)
 
Sliter litt med programmeringen. Satte en ale i går og tenkte den skulle får 14 dager på 17 grader og så ned på 3 grader over 2 døgn.

Er rimelig sikker på at jeg fikk satt profil 0 opp slik som jeg ville og satt run mode = profil 0.

Temperaturen viste 16 grader i skapet men den ville likevel ikke sette igang varming opp mot 17. Etter å ha rotet i manualen og dobbeltsjekket alle settinger så jeg at SP (set point) stod på 16. Jeg satte denne da til 17 og da begynte den å varme.

Men jeg trodde SP var irrelevant når den kjørte i profile mode? Eller er det slik at SP må settes til å være lik til utgangs-/starttemperaturen i profilen?

Noen tips?
 
SP er irrelevant så lenger Pr0 kjrer, men så snart profilen er ferdig skifter den til th-modus og da blir SP settingen gjeldende.

Ellers må du sette rP til 1 som Hans Einar sier
 
SP er irrelevant så lenger Pr0 kjrer, men så snart profilen er ferdig skifter den til th-modus og da blir SP settingen gjeldende.

Ellers må du sette rP til 1 som Hans Einar sier
Merkelig. Rm er satt til profil 0. Og rP =1. Nå står den jo å holder 17 men det er bare fordi SP er satt til 17. Fikk bekreftet dette ved å sette SP til en lavere temp og den begynte da å kjøle umiddelbart. Det er akkurat som om den ikke bryr seg om at rm er satt til profile 0.

Kan noen av stegene jeg har satt i profilen være ugyldig på noen som helst måte, slik at den overstyrer til vanlig termostatstyring?
 
Merkelig. Rm er satt til profil 0. Og rP =1. Nå står den jo å holder 17 men det er bare fordi SP er satt til 17. Fikk bekreftet dette ved å sette SP til en lavere temp og den begynte da å kjøle umiddelbart. Det er akkurat som om den ikke bryr seg om at rm er satt til profile 0.

Kan noen av stegene jeg har satt i profilen være ugyldig på noen som helst måte, slik at den overstyrer til vanlig termostatstyring?
Interessant... Holder også på å gjøre meg kjent med min, og stussa litt over dette. I manualen står dette, men jeg blir liksom ikke klokere: "Setpoint, well... The desired temperature to keep. The way STC1000+ firmware works, setpoint is always the value the thermostat strives towards, even when running a profile. What the profile does is simply setting the setpoint at given times." Si ifra om du finner ut noe mer!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp