Holder på å sette opp en profil for en lys alkoholsvak ale her som vi tenker å gjære på 15-17 grader før coldcrash. Tommelfingerregelen for en ale er jo 14 dager i spannet. Men hvordan praktiserer dere coldcrash? 14 dager + coldcrash over et par døgn - eller 12 dager + coldcrash på et par døgn?
Noen som vet hvor det er lurt å handle tilbehøret man trenger for å flashe STC'en? Har Arduino men trenger diverse kabler (Dupont mm.).
-Ø
Utålmodig som jeg er så skulle jeg gjerne hatt dette i går, men jeg får gå til min gamle venn eBay og krysse fingrene for at det ikke blir all verdens leveringstid
Noen i SHL/Stord som kan gjøre denne flashe jobben?
Når jeg skal flashe noe så er det nok best jeg holder meg til rør
Merkelig. Rm er satt til profil 0. Og rP =1. Nå står den jo å holder 17 men det er bare fordi SP er satt til 17. Fikk bekreftet dette ved å sette SP til en lavere temp og den begynte da å kjøle umiddelbart. Det er akkurat som om den ikke bryr seg om at rm er satt til profile 0.SP er irrelevant så lenger Pr0 kjrer, men så snart profilen er ferdig skifter den til th-modus og da blir SP settingen gjeldende.
Ellers må du sette rP til 1 som Hans Einar sier
Interessant... Holder også på å gjøre meg kjent med min, og stussa litt over dette. I manualen står dette, men jeg blir liksom ikke klokere: "Setpoint, well... The desired temperature to keep. The way STC1000+ firmware works, setpoint is always the value the thermostat strives towards, even when running a profile. What the profile does is simply setting the setpoint at given times." Si ifra om du finner ut noe mer!Merkelig. Rm er satt til profil 0. Og rP =1. Nå står den jo å holder 17 men det er bare fordi SP er satt til 17. Fikk bekreftet dette ved å sette SP til en lavere temp og den begynte da å kjøle umiddelbart. Det er akkurat som om den ikke bryr seg om at rm er satt til profile 0.
Kan noen av stegene jeg har satt i profilen være ugyldig på noen som helst måte, slik at den overstyrer til vanlig termostatstyring?