Stc1000+

Sjekket profilen igjen. Sp0 = 17, dh0 = 336, sp1 = 17, dh1 = 48, sp2 = 3, dh2 = 0.

Burde vel funke det? Holde på 17 i 14 (336 timer) dager og deretter bruke 48 timer på å krype mot 3 grader og så holde den der?

Skjønner ingenting jeg nå ...?
 
Tror jeg forstår virkemåten. Det en profil gjør er å stadig sette nye setpoints ihht programmet en kjører. Og, som nevnt i teksten over så strever STCèn med å prøve å oppnå Setpoint. Altså Pr0 setter nye SP hele tiden.. Derfor kan en og ta strømmen og den tusler videre og er i rute i programmet etter en liten stund. (Mulig jeg har misforstått, men det er slik jeg har forstått virkemåten)
 
Interessant... Holder også på å gjøre meg kjent med min, og stussa litt over dette. I manualen står dette, men jeg blir liksom ikke klokere: "Setpoint, well... The desired temperature to keep. The way STC1000+ firmware works, setpoint is always the value the thermostat strives towards, even when running a profile. What the profile does is simply setting the setpoint at given times." Si ifra om du finner ut noe mer!

Sent from my iPhone using Tapatalk
I såfall kan det virke som om profilen ikke slår inn og endrer SP ...? Forsøkte nå sette rm til pr1 og tilbake til pr0. Da slo den inn og endret SP til 17 ...

Kanskje det bare er jeg som tuller litt med rekkefølgen og eksperimenterer for mye. Det virker som om den endrer SP kun når du setter i gang rm = den profilen du ønsker. Er nok jeg som har rotet for mye.

Må eksperimentere litt mer. Virker som om den ikke klaeer å sette SP når en går fra termostat til profil 0. Men hvis en bytter profil og tilbake til den profilen man egentlig vil ha, så endrer den SP.
 
Takk for tilbudet SvErD. Hadde vært greit å vite at det var noen i nærheten som kunne +utgaven.
Ørnegård sliter nå og han er nok mye flinkere å få dette til enn meg. Kanskje det er best jeg venter en stund.
 
Sjekk pil ned. Da får du vite hvor den er i programmet. Ref bruksanvisningen. Står det th er den ikke i noe program.
 
Tror jeg henger med nå! Det som sannsynligvis har skjedd er at jeg har trodd at SP er helt ute av spill når du kjører profil. Men som Hans Einar gjorde meg oppmeksom på så setter den bare selv SP etterhvert som stegene i profilen gjennomføres. Så om du kjører profil og så går inn på SP og tukler med denne, så forblir den tuklet med inntil neste profilsteg utføres. I denne perioden vil altså SP som du har satt overstyre profilen. Du kan selvsagt bare sette SP tilbake til det den skal være ihht. profilsteget den var på.

En ting å være obs på (selv om det kanskje er innlysende) er selvsagt at profilen avbrytes dersom du setter rm til thermostat og tilbake til profilen (eller bytter fram ig tilbake mellom profiler). Kjekt å huske på om man f.eks. tre dager ut i profilen eksperimenter litt ped stc'en ig sp ønsker å kjøre videre med profilen. Da mp du legge inn ny profil som tar høyde for de tre dagene som allerede er gått.

Beklager forvirringen som rotingen min har forårsaket!

Til Forvirret: ikke noe å vente på! Det er ikke så komplekst - må bare sette seg ned å lese manualen litt og eksperimentere litt før du bruker den til et faktisk gjæringsforløp!
 
Fikk Arduinoen min samme dag som jeg satte to brygg til gjæring, så jeg har trippet utålmodig rundt i drøye to uker, i påvente av å sjekke de to STC'ene mine. I går var endelig dagen her, og heldigvis var en av STC'ene riktig variant. Oppgraderingen til STC1000+ gikk smertefritt, og jeg gleder meg til å teste på neste brygg!
 
Bestilte du begge STC`ene fra samme sted?
Linken til ebay som jeg postet tidligere, og som det i alle fall er levert 5 ritige fra, vår nå gått ut når jeg skulle bestille en til.
Jeg kontaktet selgeren og forklarte at jeg var ute etter samme versjon.
Han gav meg en ny link, som han sa var fra samme parti og derfor også skulle være samme versjon.
Vi får håpe at det i samme parti ikke er ulike versjoner, og at det blir treff nok en gang.
Denne: http://www.ebay.com/itm/281368547388?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
 
Sist redigert:
Fikk en feil versjon i posten. Men det er ikke så galt at det er godt for noe. Modifiserte ølkjøleskapet for bedre kontroll :)
 

Vedlegg

  • 20141025_154950.jpg
    20141025_154950.jpg
    75,4 KB · Sett: 109

310 for ferdig stc1000+ er vel ikke så ille, da en risikerer å bestille mange stc-1000 til 100 lappen før en treffer riktig versjon. Også for meg som må få noen til å programere den også(heldigvis har jeg funnet noen i nærområdet hvis rett versjon skulle dukke opp i posten:)

I tillegg så er spenningen å ta og føle på når jeg sjekker postkassen hver dag og får åpnet stc-1000 for å se om det er rett versjon, spenning i hverdagen :)


Easybrew
 
Da var STC'en flasha og klar til nye oppdrag, må nesten sende en takk til trådstarter samt all god input i denne tråden :) Er det mulig å overføre temperaturprofiler som strømdata direkte til STC'en eller må man programmere den via det litt knotete knapp-/menysystemet på selve STC'en?

 
http://justfortesting.byethost12.com/hextabbed.html
Så bare kopierer du inn nye HEX data i aktuell seksjon i sketchen.
Spennende, men jeg er usikker på hvor jeg skal lime inn Hex-dataene. Skal sketchen bare åpnes i Arduino og HEX limes inn her før upload? Eller må det gjøres noe annet først? Kan man bestemme hvilke profil man vil legge inn eller gjelder det kun Pr0?

Skal jeg bare erstatte den seksjonen som er der fra før?

Som denne:
const char hex_eeprom_celsius[] PROGMEM = {

bla bla bla.... helt til og med:
};
 
Sist redigert:
Ja akkurat som du beskriver. Erstatt kun den HEX seksjonen som heter det samme. Du kan jo trykke |> playsymbolet for å kompilere for å sjekke feil.
HEX seksjonen inneholder alle profilene.
 
For å spørre igjen, er det noen som er behjelplig med å Flashe den STC-1000 jeg har ?
Og er det noen i Bergens-området som har delene for å gjøre dette ?
Trenger ikke å være i Bergen. ( Hadde bare vært greit, siden en bor her)
Så er det da noen andre i det langstrake land som kan også hjelpe? :)
 
Tilbake
Topp