Steike. Jeg har jo humle i hagen :)

Rutof

Dette var en overraskelse.  Hva slags type er dette da.

5a959c3f-2b74-064c.jpg

Men vent en måneds tid før du plukker dem. De skal ha en litt papiraktig konsistens når de er klar.

Hvis dette er en plante som du mistenker har vært i norsk jord leeeeennnnngeeee......så tror jeg ikke du skal regne den som en spesiell type.
Ville prøvd den som aromahumle slik Odland sier......men vær beredt på at den nødvendigvis ikke er det beste valget....MEN PRØV, slikt er jo alltid spennende.

Espen Unnvik skrev:
Hvis dette er en plante som du mistenker har vært i norsk jord leeeeennnnngeeee......så tror jeg ikke du skal regne den som en spesiell type.
Ville prøvd den som aromahumle slik Odland sier......men vær beredt på at den nødvendigvis ikke er det beste valget....MEN PRØV, slikt er jo alltid spennende.

Vet ikke hvor lenge. Overtok huset i 2005. Ikke sett nærmere på den før idag og fikk en overraskelse.

Kjetil S skrev:
Men vent en måneds tid før du plukker dem. De skal ha en litt papiraktig konsistens når de er klar.

Jepp. Ikke plukk dem enda. Vent rundt en måneds tid som blir foreslått her. I mellomtiden må du holde brunsneglene borte.

Vært utrolig heldig i år med brun snegler. Ikke sett noen i hagen. For to år siden var det stor invasjon av de.

Tilbake
Topp