Stein i malten?

Det hender seg det... Hadde en sekk fra Castle hvor jeg hadde noen slike. Ikke opplevd det samme på Weyermann som jeg stort sett bruker, men det kan jo være tilfeldig.
 
Kjøpte det hos Ølgaarden i Fredrikstad. Kjøpte bare til denne batchen og merket meg ikke malteriet. Har brukt Castle Pale tidligere og mener at de ikke hadde denne. Sløve meg noterte ikke malteriet. Hadde også i noe Cara Munic, men jeg tenker vel at problemet ligger i pale malten
 
Noen som har opplevd å få en slik stein i valsene på mølla? Overlever vanlige valser (altså ikke-herdede) en slik stein, og dekkes det i tilfelle av garantien? Vil tro det kan gi en skikkelig smell også, dersom man benytter drill?
 
Kjøpte det hos Ølgaarden i Fredrikstad. Kjøpte bare til denne batchen og merket meg ikke malteriet. Har brukt Castle Pale tidligere og mener at de ikke hadde denne. Sløve meg noterte ikke malteriet. Hadde også i noe Cara Munic, men jeg tenker vel at problemet ligger i pale malten
Ølgården i Gamlebyen? Har aldri vært innom der, visste ikke at de solgte malt.
 
Kan aldri tenke meg at garantien dekker evt skade. Ansvaret ligger jo hos malteriet

Ølhund: De selger malt, humle, gjær og div bryggeutstyr. De har hatt det siden åpningen før jul. Inderst i lokalet
 
Sist redigert:
Sist redigert:
Kjetil Jikiun sa vel ein gong at han kunne starta eit lite pukkverk ved siden av bryggeriet med all grusen som kom med malten fra Thomas Fawcet. Ikkje unormalt og eg har opplevd det mange gonger. Steinen ligg som regel i botnen av sekken og ein kan oppdage den før den går i kverna.
 
Kan aldri tenke meg at garantien dekker evt skade. Ansvaret ligger jo hos malteriet

Ølhund: De selger malt, humle, gjær og div bryggeutstyr. De har hatt det siden åpningen før jul. Inderst i lokalet
Var innom ølgården i gamlebyen idag. De har mange av varene til bryggselv. I tillegg til 10 hyllemeter med forskjellige flaskeøl. Veldig hyggelig ansatte. Og et nytt sted jeg kommer til å handle
 
Kjøpte en sekk økologisk pilsmalt fra Weyermann. I tillegg til å gi dårligere utbytte enn vanlig pils og Bohemian pils fra samme produsent inneholdt den mye grus og mye ugress. Ugresset kan sikkert tilskrives økologisk drift uten sprøytemidler men grusen kunne de godt ha spart seg synes jeg! Har opplevd en og annen småstein fra mange andre produsenter også men i dette tilfellet var det ekstremt!
 
Tilbake
Topp