Jeg har plukket noe stikkelsbær sjøl som jeg iallfall tenker å putte i en lys surøl. Gooseberry gueuze eller gose er for artig ordspill til å la være...
Basic Brewing Video hadde en episode i januar i år hvor de laget en saison med stikkelsbær. Riktignok brukte de hermetiske stikkelsbær, men ferske er nok like bra.
Jeg har ikke tenkt på å bruke stikkelsbær i øl selv før nå, men jeg kan tenke meg at stikkelsbær vil være bra i en lys surøl eller saison. Kanskje til og med en witt? Hm, jeg har noen kg i fryseren.
Redigert: Petter har også sett på Basic Brewing ser jeg. Ja ja, du kan trygt anta at episoden er anbefalt da.
Jeg har akkurat brygget årets Fru Alstadbergs sure. Dette med en base med pils, hvete og vienna og korianderfrø. Denne gjærer nå med french saison og skal få både stikkelsbær, salt og melkesyre etter hvert. Har brygget noe lignende før, men med bjørnebær. Ble ikke så værst det
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.