Størrelse røremagnet

Nøkleby

Norbrygg-medlem
Når jeg bruker magnetrøreren min synes jeg at det blir litt lite fart og bevegelse i starteren.  Jeg får ikke en skikkelig dyp vortex som går til bunn, men vet heller ikke om dette er nødvendig.  Hvis jeg setter opp farten på røreren spoerer magneten bare av og spretter helt vilt rundt. Har en sekskantet magnet som er ca 50 mm og bruker et 3 literes syltetøyglass. Vil jeg få en forbedring med en lengre magnet?

Noen som har noen tips eller anbefalinger om emnet?
 
Et syltetøyglass er vel også lite flat i bunn?, forsøk en kaffekanne fra trakteren for å se om det går bedre.
 
Du kjører antagelig med for høy fart. Du trenger ikke en vortex som går helt til bunns, det er nok at det er et lite smilehull på toppen. Du skal ikke skvalpe luft inn i starteren, bare bytte ut overflata kontinuerlig, så sørger den selv for å ta til seg luft. Merk også at du antagelig må justere farten noe ned etterhvert like etter du har satt den på. Når du starter opp, så vil etterhvert væsken komme i bevegelse og farten kan bli for stor. Da må den finjusteres ned litt...
 
Ja da er alt som det skal være da. Jeg har det lille smilehullet og så lenge jeg ikke gir på for mye så glir det riktig så pent nede i glasset. 
Da regner jeg med at CCen som jeg har starter til nå blir riktig så bra....
 
Tilbake
Topp