Surøl ~3%

Heisann folkens! Nå er det lenge siden jeg har vært innom her, men håper det er noen som kan hjelpe meg. Jeg har nemlig utrolig sterke minner om et surøl jeg kjøpte på mathallen i 2013 _tror jeg_, kan også ha vært 2014 dersom hjernen min spiller meg et puss. Det var ikke så sterkt, kanskje rundt 3%, og smakte helt nydelig. Mener å huske at dette ølet også var servert på en festival, og at dette var av det som var igjen. Husker ikke når på året, enten vår eller en varm høstdag, men vi satt i alle fall på uteområdet og nøt sola og brygget. Noen som kan ha en anelse om hvilket øl jeg tenker på? Sliter med å finne lister over deltakende bryggerier på disse festivalene også, så vanskelig å finne via det.
 
  • Like
Reaksjoner: La
Har endelig fått tid til Mikkel Borg Bjergsø sin bok 'Mikkellers bog om Øl' i Påsken, og var akkurat kommet til Berliner Weisse. Høres spennende ut, og jeg har allerede notert meg Mikkels anbefalinger.
 
Takk for forslag! Tror nok ikke det var en Mikkeller, det hadde jeg nok merka meg, men den høres spennende ut, og skal absolutt sjekkes ut ved nærmeste anledning. Var et veldig mykt surpreg, nesten litt surmelk-aktig. Mener bestemt den var på tapp.
 
Tilbake
Topp